angst voor besmetting

  • jessica

    hallo,

    nee je bent niet de enige ik namelijk ook.

    er zitten wel mooie handschoenen in een ehbo koffer maar meestal gebruik je ze niet of heb je ze niet bij.

    ik ben zelf een lotus slachtoffer en zie dus regelmatig hoe ehbo ers ons helpen. van de 10 ehboers hebben er 9 geen handschoenen aan enzijn ze geen van alle bezig met besmetting.

    ik denk niet dat je in de werkelijkheid een erge grote kans hebt om besmet te worden, want meestal raak je de wond zelf niet aan en voor de rest geld oppassen

    groetjes jessica.

  • Jack

    hallo allemaal hier een link naar mijn homepage hierkun je de afdrukken van de folder waar ik het over had in mijn reactie vinden over besmetting http://members.home.nl/jhamels/jhamels/nieuws.htm

  • Jack

    Even de volgende wijziging doorgeven. Ik ben een nieuwe web site aan het maken op http://www.domeinhosting.nl/amels hier is ook weer het formulier op te vinden bij het onderwerp INTERESSES / EHBO / NIEUWS.

    Een ieder nog prettige feestdagen en een voorspoedig en gezond 2001 toegewenst

  • marian

    hallo

    Ik vraag mij al een hele tijd af of aids kan worden door gegeven als je iemand kust?

    Dus eigenlijk is mijn vraag is het besmettelijk door speeksel??

    groetjes marian

  • Jack

    Hallo

    Marian even een korte reactie op jouw vraag of AIDS doorgegeven kan worden door een kus. Nee, mits de drager en bv jij geen (open) wondje in je mond hebt. Overdracht kan niet gebeuren door speeksel alleen. Voor verdere uitleg raad ik je aan om naar de link De EHBO Folder (EHBO&Infectieziekten) te gaan (deze staat ook op de EHBO pagina. In deze folder kun je heel wat info vinden.

  • klaas

    Hoi Jack,

    Hoewel ik nog niet gediplomeerd ben (over een maand examen) maak ik me nu al zorgen over het risico van besmetting. Ik zou daarom graag jouw folder willen ontvangen. Alvast bedankt!

  • Jack

    Hallo Klaas sorry voor het laat reageren op jouw bericht maar op de EHBO pagina staat ook een link naar de folder waar je om vroeg De EHBO folder (EHBO&infectieziekten)

    klaas schreef:

    >

    > Hoi Jack,

    >

    > Hoewel ik nog niet gediplomeerd ben (over een maand examen)

    > maak ik me nu al zorgen over het risico van besmetting. Ik zou

    > daarom graag jouw folder willen ontvangen. Alvast bedankt!