Hallo,
Ik heb vorige week iemand op mijn werk moeten reanimeren. Je hoopt het nooit te hoeven doen als je de cursus volgt en ook de herhalingscursussen doe je wel maar je gaat er toch stiekum vanuit dat je het nooit hoeft toe te passen.
Ik heb het dus wel gedaan vorige wek en ik ben niet gaan nadenken maar ik ben er “gewoon blind op gesprongen” Mijn probleem was echter dat die meneer het niet volgens “het boekje” deed, om het maar even oneerbiedig te zeggen. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen als die persoon AF EN TOE ademt maar je geen pols kan voelen. Ik heb bij mijn weten geleerd dat als iemand ademt, je bloedsomloop het en dus hartslag.En als je hartslag heb mag je GEEN hartmassage geven omdat je anders een stilstand veroorzaakt. Ik vond dit erg moeilijk, Als hij ineens ademde ging ik op zoek naar een hartslag, maar mijn collega's schreewden dat ik door moest gaan. Ik bleef echter kalm en als ik echt geen hartslag voelde ging ik weer verder. We hebben hem levend gehouden tot de ambulance kwam maar hij ligt nu helaas na anderhalve week nog in coma.
Ook vertellen ze niet op de cursus wat voor een impact het kan hebben op je. Ik was/ben er behoorlijk van ondersteboven.