hoge kwaliteit ehbo-materialen tegen lage prijs

  • Peter

    Hoi allemaal!

    Regelmatig hoor in binnen onze vereniging dat men EHBO materialen zo verschrikkelijk duur vind. Ik ben aan het onderzoeken of het niet mogelijk is ehbomaterialen goedkoop aan te gaan bieden bijvoorbeeld via internet.

    Wat vinden jullie van de huidige prijzen en wat denken jullie van een webshop? Ja ik weet dat er verschillende bedrijven zijn die ehbomaterialen aanbieden via het internet maar over het algemeen zijn deze bedrijven nog vrij duur.

    Hoop wat van jullie te horen!

  • Herald

    Dat webwinkeltje heb ik ongeveer een jaar geleden al een helemaal uitgespit, je komt alleen een paar problemen tegen die het goedkoop aanbieden vann de verbandmaterialen een beetje tegenzitten.

    1. Ik kon rechtstreeks van de fabriek goede materialen inkopen voor een superscherpe prijs, maar om dat op te slaan dreef de prijs weer omhoog.

    2. De orders die je krijgt zijn niet groot genoeg om snel door die voorraad heen te gaan (bestellingen van 1 rolletje van dit en 1 doosje van dat zetten geen zoden aa de dijk)

    3. De materialen hebben een expiratie datum, hierna mag het produkt niet meer gebruikt worden, je moet dus uiterlijk 1,5 jaar voor het verstrijken van die datum je goederen afgezet hebben.

    We hebben er uiteindelijk maar vanaf gezien, omdat het een en ander een behoorlijke investering vergt, we hebben nu een andere constructie bedacht en die is binnen 2 weken op onze homepage operationeel, eens kijken wat we daar mee kunnen.

    Groetjes

    Herald

  • Daniel

    Ik denk dat je niet zozeer moet denken aan het opzetten van een webshop, gezien de reactie van Herald. Het lijkt mij, dat het meer zin heeft om een gezamelijk inkoopbeleid te gaan voeren, samen met naburige verenigingen (bijvoorbeeld in kring-of districtsverband). Op die manier is voor grote hoeveelheden ook korting te bedingen. Je hebt daarbij niet de beperkingen van de grote opslagcapaciteit die je nodig zou hebben bij een webwinkel. Het is alleen de vraag: wie wil die inkopen doen. Iemand die goed op de prijzen zit kan er behoorlijk veel uithalen.

    Succes ermee.