rode kruis

  • jessica

    hallo iedereen,

    Zijn er mensen die mij informatie willen geven over de minder leuke dinegen en de leuke dingen van het lid zijn bij het rode kruis. Hoe zit het in elkaar en hoe werkt het?

    wie o wie kan mij helpen.

    groetjes jessica

  • Roeland

    Hoi Jessica,

    Ikzelf ben rodekruisvrijwilliger in België. Hoe het precies in Nederland eraan toe gaat weet ik niet, maar ik denk dat het in grote lijnen hetzelfde is. Ook Rode Kruis-Vlaanderen doet EHBO op evenementen (naast ziekenvervoer, uitleendienst, enz., enz.). Ikzelf heb heel goede ervaringen in het Rode Kruis. Veel hangt natuurlijk af van de groep of de afdeling waar je bij bent. Onze afdeling is ven een heel hoog niveau, al zeg ik het zelf, en er wordt ook genoeg plezier gemaakt. Eerlijkheidhalve moet ik wel zeggen dat er ook afdelingen zijn waar het niet goed loopt. Dit is een nadeel van de grote zelfstandigheid waarmee de rodekruisafdelingen werken. Ik denk trouwens dat het in het Rode Kruis ongeveer hetzelfde gaat als in de andere EHBO-verenigingen. Regelmatig diensten draaien, soms al eens saaiere, maar dat wordt goed gemaakt door andere grote en interessante evenementen. Veel hangt af van de vrijwilligersgroep. Bij ons heerst er een hele goede sfeer en we schieten steeds goed met mekaar op zodat elke dienst een plezier wordt. De vrijwilligheid heeft als voordeel dat je gaat als je kunt. Weet wel dat ik van mening ben dat als je in een vereniging als het Rode Kruis vrijwilliger bent, je steeds werkt met de naam van het Rode Kruis. Wees dan, ook als vrijwilliger, professioneel in wat je doet en wees niet te beroerd om hulp te vragen. Ach, je merkt misschien dat ikzelf een zeer gedreven rodekruiser ben, dus ik raad je aan om het zeker eens te proberen en ik hoop dat je in een leuke groep terecht komt (met ook veel interessante EHBO-diensten). Ik kan over het Rode Kruis nog heeeeeeeel lang doorgaan… maar ik denk dat we het hierbij zullen laten. Heb je nog vragen, dan email me maar eens: roeland.buckinx@student.luc.ac.be

    Groeten

    Roeland

  • jessica

    bedankt voor je info. ik ben vadaag naar een open dag toe geweest en heb me daar ingeschreven. ik ben benieuwd wat het gaat worden.

    Misschien kunnen we contact blijven houden mijn emailadres is ittata@hotmail.co kan wel eens handig zijn denk ik.

    groetjes jessica

  • Roeland

    Ik ga kort zijn… ok (roeland.buckinx@student.luc.ac.be)jessica schreef:

    >

    > bedankt voor je info. ik ben vadaag naar een open dag toe

    > geweest en heb me daar ingeschreven. ik ben benieuwd wat het

    > gaat worden.

    > Misschien kunnen we contact blijven houden mijn emailadres is

    > ittata@hotmail.co kan wel eens handig zijn denk ik.

    > groetjes jessica