Wat ik vanavond toch heb meegemaakt, dat wil je niet weten. Ik zal het verhaal vanaf het begin vertellen.
Deze week is het feestweek bij ons op't dorp. Het begon maandag al met een autotrekwedstrijd, vanavond was er een zeskamp en morgenmiddag (donderdag) is er een skeelerwedstrijd. Drukke tijden voor de vereniging, want op alle evenementen is de EHBO aanwezig. Zo ook vanavond bij de zeskamp. We waren met z'n tweeen. Collega Henk en ik.
Het was bijna afgelopen, toen een van de spelers zijn al zwakke enkel verzwikte. We werden er bij geroepen en zijn vrijwel gelijk begonnen met koelen. Een stevige 20 a 30 liter koel water met doeken op de zwelling gehouden. Dit had volgens het slachtoffer goed resultaat. Daarna heb ik een drukverband aangelegd.
Het verband zat er nog niet koud om, toen ineens een man aan kwam lopen, die een pak ijsklontjes zij zich had. Hij beweerde dat hij wel even zou gaan koelen. Wat doet hij: Haalt de zwachtel eraf. (we hadden hem ten strengste verboden dat te doen) Haalt de watten eraf. Legt het pak ijsklontjes op de blote huid (hij weigerde er een stuk textiel tussen te doen) en fixeert het met een zwachtel. Daarna overgiet hij het geheel met water en loopt weg. Laat het slachtofer met het been in het luchtledige hangen. Ik was eerst behoorlijk boos, heb m'n spullen gepakt en ben weggegaan. Later is dat bijgetrokken.
Nu leek het er later op dat het iemand van de voetbalvereniging was. Had hij dat wel eens mogen zeggen.
Voor de rest was het een heeel erg leuke avond.
Hebben jullie dat wel eens meegemaakt en wat hebben jullie toen gedaan, of wat zouden jullie doen in zo'n situatie. Ik hoor het graag.
Groet,
Daniel