Hoi allemaal,
Mijn naam is Ben en heb in maart vorig jaar mijn LOTUS-aantekening gehaald. Omdat ik mijn EHBO diploma gehaald heb op mijn werk en daar ook de herhalingslessen heb gevolgd had ik weinig ervaring met LOTUS. Nu ik zelf LOTUS ben, heb ik me aangesloten bij een EHBO vereniging. Deze vereniging zat zonder LOTUS en moest dus regelmatig LOTUS-en “inhuren”. Nu ik daar LOTUS ben, erger ik me aan het idee dat de LOTUS een soort verplichting voor de verenigingis en geen aanvulling voor de vereniging.Om een simpel voorbeeld te noemen: afgelopen donderdag heb ik daar, samen met drie andere LOTUS-en, een EHBO examen afgenomen. Na afloop werd het kader en de artsen bedankt en kregen een fles wijn. Wij, de LOTUS-en, werden dus gewoon overgeslagen. Het gaat mij absoluut niet om de fles wijn, maar een kleine waardering vind ik wel op zijn plaats. Dit gebeurt niet alleen bij mijn vereniging, maar ook zeker bij een andere vereniging. Dat het ook anders kan, hoor ik van de LOTUS-studieleider. Aangezien hij ook in het bestuur zit van de EHBO-vereniging zou dat een verklaring kunnen zijn.
Nu ben ik benieuwd hoe het kader, maar zeker ook het bestuur, van andere verenigingen omgaan met LOTUS.
Graag hoor ik jullie ervaringen hierover.
Groetjes,
Ben