kader en lotus.

• jessica

is er verschil tussen een kader en een lotus? dat is eigenlijk mijn vraag. Bij ons in de vereniging doen ze alsof eenkader veel en veel meer is als een lotus. Een kader krijgt altijd bloemen en ik als lotus krijg nog eens geen woord van dank.

is dit bij iedereen zo of ligt het bij mij in de vereniging een beetje verkeerd.

groetjes jessica

• leen, lotus

Beste Jessica,

Inderdaat vaak staan de lotus mensen op een tweede plaats.

Het licht echter wel bij welke vereniging je bent aangesloten.

Als je iets verder kijkt op de hooft pagina bij waardering lotus staat er al het een en ander geschreven over dit onder werp.

• D. Buijs Lotus

Volgens mij staan kader en lotus op hetzelfde niveau, maar bij onze vereniging lijkt een Lotus ook diep in de schaduw van de Kader te staan terwijl ze samen een complete basiscursus verzorgen. Ook financieel wordt hierin duidelijk onderscheid gemaakt. Nee het leven van een lotus gaat niet altijd over rozen…

Sterkte !

• Jos Euwes

Ik heb deze of gelijkluidende vraag ook al in een van de nieuwsgroepen gelezen.

De gedachte die bij mij opkwam is dat ik uit het verhaal kon opmaken dat de kaderinstructeur ingehuurd werd, terwijl de Lotus uit eigen gelederen kwam. in dat opzicht lijkt het mij dan ook wel duidelijk waarom er voor deze lotus geen fles wijn of bloemetje afkon. gebruikelijk is dat ‘externe’ personen in de bloemetjes gezet worden, maar eigen leden niet, want ‘dat is toch heel gewoon dat ’ie dat doet?'. Ik weet uit eigen ervaring hoe pijnlijk dergelijke situaties kunnen zijn, maar heb mij er maar bij neergelegd.

Jos.

• Jo

Er is wel een verschil tussen Kader en Lotus. Denk maar eens aan de voorbereiding van de lessen.

Dat betekent niet, natuurlijk, dat de kader meer dank verdient dan de Lotus. Zonder Lotus kun je geen fatsoenlijke EHBO opleiding verzorgen.

• Jos Euwes

Daar heb je volkomen gelijk in, dat bestrijd ik absoluut niet.

Waar ik op duid is dat in dit geval de kader ingehuurd wordt, terwijl de Lotus een eigen lid is. Het is gangbaar gebruik om mensen ‘van buiten’ officieel te bedanken en een presentje te overhandigen. Omdat de Lotus hier iemand is uit eigen gelederen, wordt hij ‘vergeten’….

• Petje Patrick

Jessica, volgens mij ziten wij bij dezelfde vereniging!!! ik weet dat het bij ons zo gaat, en dit lijkt me ook vervelend. Gewoon eens met de voorzitter gaan praten. (Jo?)

• Trudy

Hallo Jessica, en alle anderen natuurlijk.

Ik ben kader en wil toch even graag reageren op het berichtje wat jij schreef. Bij ons op de vereniging gaat het netzo, maar ook ik ben "van de vereniging' en wordt hetzelfde behandeld als jij en de andere lotus mensen. Ik denk dat dat is omdat

we inderdaad van de vereniging zijn.Ingehuurde mensen Kader of lotus krijgen meer dank. Maar ik weet dat ook wij gewaardeerd worden alleen zijn we er al zoveel jaar, dat ze dat niet meer zo laten blijken. Zij denken dat we dat zo ook wel weten. Op mijn werk worden we als gelijke behandel, alleen het salaris is inderdaad anders. Waar dit aan ligt weet ik inderdaad niet. Je wordt echt wel gewaardeerd, zeker door de kader die het zonder lotus echt niet aleen kan.

Groetjes en veel lotusplezier Trudy

• Ben (LOTUS)

En als er ook LOTUS extern gehaald worden en deze ook niets krijgen? Ik vind dat er bij ons in de vereniging wel degelijk onderscheid gemaakt wordt tussen een kader of arts en de LOTUS'en. Ik heb het een en ander duidelijk gemaakt bij het bestuur en die hebben hun fouten toegegeven. Dit is al een goede start en hopelijk komt er verandering in.

• Ben (LOTUS)

Hoeft een LOTUS dan geen les voor te bereiden? Als ik ergens moet spelen wil ook graag van te voren weten wat ik moet spelen. Helaas komt het regelmatig voor dt ik ergens moet spelen en ik kriojg pas op de avond zelf te horen wat ik moet spelen. Dat is vooral leuk als grote verwondingen moet spelen zoals een hand eraf. Dit soort spullen heb ik niet in mijn bezit en moet ik dus regelen voor via de LOTUSkring.