ik ben op zoek naar, wat er nou allemaal in een verbanddoos “moet” zitten als je kleine kinderen in huis hebt.
Voor kleine kinderen is er bijna niets schokkenders als het overkomen van een ongelukje, terwijl er van daadwerkelijk letsel in veel gevallen bijna geen sprake is.
Ik wil niet beweren dat er nooit iets aan de hand is, maar troost is voor een kind het belangrijkste dat in de huisverbandtrommel moet zitten.
Er mag absoluut geen paniek in de trommel zitten: Uw kind overkomt iets en begint als gevolg daarvan onbedaarlijk te huilen. Dit veroorzaakt bij veel ouders paniek. Overzie de situatie en krijg overzicht in het werkelijke letsel.
Het meest voorkomende verbandmiddel is wel de wondpleister. Voor kinderen is tegenwoordig een scala aan pleisters te koop, met allerlei afbeeldingen erop. Voor ouderen is dat kinderachtig. Voor kinderen is het zelfs leuk om zo'n pleister te mogen dragen.
Wat ook wel wil helpen is een snoepje op de zere plek. Als het beter is, mag het kind het snoepje opeten.
Verder kan in de trommel uiteraard het gebruikelijke materiaal zitten: snelverbandjes, wondsnelverband, driekante doeken, kleefpleister, watten, zwachtels, veiligheidsspelden.
Vergeet in geen geval een splinterpincet. Jonge kinderen bezeren zich makkelijk aan bijvoorbeeld houten tuinhekken en bijvoorbeeld latjes in de schuur. Met alle gevolgen van dien. Het verwijderen van een splinter bij kinderen kost veel moeite. Doe dit daarom met 2 personen, tenzij het kind al redelijk stil kan zitten. Beloon het kind daarna met iets lekkers voor het stilzitten.
Ook het flesje ontsmettingsmiddel kan niet ontbreken aan de trommel.
Voor wat betreft de inhoud van de trommel: die heb ik u gedeeltelijk aangereikt vanuit het Oranje Kruisboekje. De rest heb ik weergegeven ter illustratie. Gebaseerd op eigen ervaringen met ongelukjes bij kinderen.
Wanneer u meer wilt weten, schroom dan niet het te vragen.
Groeten,
Daniel
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?