Mijn zoontje gaat volgende week naar een bungalowpark, maar heeft een gebroken arm.
Weet iemand of er een manier os dat hij toch kan zwemmen??
Ik vermoed dat je zoon al even met het gips rondloopt. Hij kan er nu maar beter voorzichtig mee zijn. Als alles goed gaat komen er nog vele zomers waarin hij naar hartelust kan zwemmen. Hij heeft nu eenmaal de pech dat hij nu niet kan zewmmen en daar valt weinig aan te veranderen. Ik snap wel dat dat voor jonge jongen lastig is.
Om het gips te beschermen tegen nat worden, zijn er speciale hoezen verkrijgbaar. (bijvoorbeeld: Seal-Tight van Lomed ) Op de gipsafdeling van het ziekenhuis is meestal wel informatie beschikbaar over dergelijke attributen. Meestal moet je ze wel zelf betalen.
Maar voor het geval dat het definitieve gips er nog omheen moet: Al een aantal jaren is er speciaal zwemmersgips. Dit mag gewoon nat worden. Als er vuil onder zit, kun je het gewoon wegspoelen. Een ziekenhuis dat er in ieder geval ervaring mee heeft, is het Sint Annaziekenhuis (zo heet het geloof ik) in Geldrop.
Overigens is zwemmersgips niet geschikt voor ieder type botbreuk. Er zijn dus beperkingen aan.
Veel suc6 ermee.
Groet,
Daniel
Door een ongeluk heb ik maar liefst 4 maanden met mijn arm in het gips gezeten.
Daar het erg moeilijk was om een hoes te gebruiken (mijn arm was tot aan mijn oksel in het gips gezet) hebben ze er voor gezorgd dat ik er gewoon zonder bescherming mee onder de douch kon.
Ook er mee in bad gaan is geen probleem.
Het geheim zit hem in de kous en watten laag die ze gebruiken.
Dat mag meestal niet nat worden omdat je dan huid aandoeningen kan krijgen.
Denk maar eens aan rondlopen met natte sokken.
Bij mij hebben ze iets anders gebruikt wat wel nat mocht worden,
het spul neemt namelijk geen water op.
Natuurlijk moeten ze dan wel kunstof gips gebruiken.
Natuurlijk is het beter op dit zoveel mogelijk te beperken en niet overdreven
veel met je gips in het water te gaan zitten. Maar ik kan me indenken
dat het voor u zoontje niet erg leuk is om niet te mogen zwemmen.
6 weken gips is al een straf en dan niet mogen zwemmen…
Ik weet niet hoe lang hij nog rond moet lopen met zijn gebroken arm
maar je kunt het altijd vragen in het ziekenhuis.
Succes
Aaron
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?