EHBO- / Materiaaltassen/-koffers

• Daniel

Hallo allemaal,

Ondanks de vakantie een vraagje. Ik ben me aan het orienteren op nieuwe EHBO-tassen, daarom graag jullie mening in het volgende:

Welke tassen of koffers gebruiken julie in de vereniging bij evenementen, wedstrijden? En waarom juist een tas, of juist een koffer

Ben je/ zijn jullie er tevreden over of zouden jullie andere tassen/koffers willen?

Zo ja, welke wensen hebben jullie dan, en heb je een idee welke tas/koffer daar het beste bij past?

Hartelijk dank voor een uitgebreid antwoord.

M.vr.gr.

Daniel

• R. Eckhard

Daniel,

Bij het Rode Kruis Beverwijk - Heemskerk zijn verschillende tassen en koffers in gebruik:

1. Verbandtassen (te krijgen bij VDP, de bekende tassen die je open kunt klappen e.d.) deze tassen zijn ideaal om bij je te hebben, zeker als het voor kan komen dat je naar je pat. toe moet. Erg handzaam, maar toch voorzien van de nodige materialen.

2. De zgn. ‘evenementenkoffers’. Dit zijn de koffers van Parat, ook te verkrijgen bij VDP. Na openmaken kunnen de laatjes naar voren geschoven worden, waardoor er een zeer grote inhoud is. Erg handig voor vaste posten of in een behandelkamer, onhandig voor mobiele posten: vrij groot.

3. De alu gereedschap - koffers die bijv. bij de Gamma te krijgen zijn. Redelijk handzaam, erg makkelijk in te delen, maar toch ook vrij ‘log’. Wel handig als je wat meer materialen bij je wel hebben als je ‘het veld’ in moet.

4. Sinds kort gebruik ik zelf een rugzak, zoals bijv. te verkrijgen bij (alweer, we krijgen er korting :-) ) VDP. Ik vind dit zelf een erg handzaam ding, niet al te duur, goed te vullen en makkelijk mee te nemen, ook met wat uitgebreidere vulling.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag van je!

• mario

ligt eraan wat je hulpverleningen zijn.

ik gebruik een rugzak met speciale artikelen als ik naar een groot feest ga.

tassen worden gebruit door de diverse posten.

je kunt ook lege tassen vullen met ingericht voor de hulpverlening.

koffers zijn makkelijk als je veel vanuit een auto werkt.

succes mario v. limburg.

info@wimako.org

ehbo vereniging wimako

http://www.wimako.org