Kaderinstructeurs E.H.B.O

• Chris

In de opleiding tot kader instructeur E.H.B.O. wordt er naast de praktische blok van het les geven binnen een E.H.B.O. vereniging ook gedacht of eens gedacht om praktijk ervaring op te doen in de vorm van stages op de E.H. en/of de ambulance, ik krijg sterk de indruk dat men niet weet hoe e.e.a. in zijn werk gaat binnen de proffesionele wereld o.a. wat een spoedrit in houdt, waarom 2 amb. bij een reanimatie moeten komen,het doen van een goede alarmering etc.

• Okko

Dit is bijna niet te realiseren. De ambulancediensten hebben het al druk genoeg met de stages van uit alle kanten van de gezondheidszorg. Ik denk dat een stage voor een EHBO-er ook niet te realiseren is. Bij ons in geen geval.

Wat je beter kunt doen is, de ambulancedienst eens vragen om een avond of ander dagdeel iets te komen vertellen over hun werk, etc. Dat heeft meer effect.

• leen

dat is zeker een goed iede.

als die person ook in de gelegenheid is om een ambu mee te brengen dan kan een ehbo avond zeker niet meer stuk.

• Okko

Zeker op een avond is dat vaak wel te regelen.

Overleg eens met de ambulancedienst in jouw regio.

• Willem

welke regio ???

• Okko

Natuurlijk daar waar je woont.

Het is natuurlijk onzin om bv een ambulancedienst uit rooterdam te vragen, als je in Leeuwarden woont.

• Willem

Nee @!#$, de regio waar Chris woont.

gr, Willem

• Ton

Ik snap zo wie zo niet dat binnen de E.H.B.O er geen veel hogere eisen gesteld worden aan kaderinstructeurs. Binnen de stichting Nederlandse Hartpatienten mogen alleen verpleegkundigen reanimatieinstructie geven als ze een I.C of een CCU aantekening hebben. Dan weet je ook waar je over praat. Die indruk heb ik bij de E.H.B.O absoluut niet. Regelmatig heb ik lessen gegeven aan E.H.B.O groepen. Wat daar soms voor onzin op tafel kwam. HEt verbaast me dat daar geen betere controle op is

En als u blieft doe ons dat in de ziekenhuizen en ambulances niet aan dat jullie daar stage gaan lopen. Houd het het bij pleisters plakken en blaren doorprikken

• leen

Nu vind ik stages voor ehbo'ers ook wat overdreven hoor en dat kader soms ook onzin staat te vertellen ben ik met je eens maar een goede ehbo'er kan gelukkig meer dan allen pleisters plakken en blaren prikken.

• Ton Somhorst

Het kader staat niet soms onzin uit te kramen maar vaak. Houd het bij die eenvoudige dingen. En vraag als lid van een EHBO vereniging om goed gekwalificeerde instructeurs. Want dat zijn er veel nog niet