Wie weet waar ik een, kiss of life,in een sleutelhanger kan kopen.
Alvast bedankt.
Mijn voorkeur gaat uit naar een beademingsmasker. (CPR-Ezy mask, Pocket-mask)
Een stuk plastic met een filtertje op het gezicht van een patient kan nadelig zijn.
Patienten met hartproblemen transpireren vaak, hierdoor kan het stuk plastic vastplakken aan het gelaat, waardoor uitademen moeilijk is.
Met vriendelijke groet,
René van der Helm
www.meduca.nl
Het probleem is alleen: Die stop je niet zo makkelijk in je jaszak, of iets dergelijks.
Nadeel van de beademingsmaskers en het plastic masker met ventiel (ben de naam even kwijt) vind ik zelf het harde gedeelte ervan, waarop de hulpverlener blaast. Bij een verkeerde, cq plotselinge beweging kan het een pijnlijk resultaat hebben, varierend van een kapotte lip tot een stuk tand eraf. Okee, het zal niet elke dag gebeuren, maar het risico is m.i. groter dan bij de andere systemen.
Daarnaast is de beschermingsfactor (i.v.m. bepalingen BPM) bij de kiss of life veel lager voor de hulpverlener, vanwege het minimale filter dat erin zit. Die is bij de Life for 2 maskertjes een stuk beter vind ik.
Dus mijn motivatie om voor de Life for 2 te gaan:
- Compacte verpakking
- Goede bescherming als PBM vanwege: geen harde uitstekende tuitjes, een goed en stevig filter
Daniel
Vadst plakken aan gelaat nadelig voor uitademen van de Patient. Dan gebruik jij het maskertje niet goed. Als je goed getrainded bent in het gebruik van hulpmiddlelen dan gaat dat altijd goed. Ben jij bijv. getrained in het gebruik van de pocket mask, of gebruik je dat ding omdat het veel interessanter staat.
Hoe kom je er trouwens bij dat patienten met hartproblemen vaak transpireren…? Ik zie enoeg patienten opd eCCU waar ik werk die niet transpireren
Rene schreef:
>
> Mijn voorkeur gaat uit naar een beademingsmasker. (CPR-Ezy
> mask, Pocket-mask)
> Een stuk plastic met een filtertje op het gezicht van een
> patient kan nadelig zijn.
> Patienten met hartproblemen transpireren vaak, hierdoor kan
> het stuk plastic vastplakken aan het gelaat, waardoor
> uitademen moeilijk is.
>
> Met vriendelijke groet,
> René van der Helm
> www.meduca.nl
Beste Ton,
Hoe bedoelt u, dat het maskertje niet goed gebruikt wordt?
Verschijnselen van patiënten die ik zie met een cardiogene shock, Myocard-Infarct zijn o.a. braken en transpireren, maar niet bij u op de CCU? Merkwaardig.
Overigens, geef ik les in het gebruik van beademingsmaskers e.d. aan artsen, verpleegkundigen en EHBO'ers.
Met vriendelijke groet,
René van der Helm
www.meduca.nl
Beste Els,
Realiseer je wel dat kap beademing (gebruik ambuballon) moeilijk is. Dat kun je als EHBO-er niet zo maar even leren. Het is ook geen materiaal voor een EHBO.
Meestal gebeurd zoiets als je helemaal niets bij je hebt. Een Pocketmask is al te groot om altijd bij je te hebben en ook vaak moeilijk om zo maar te gebruiken zonder opleiding.
Een ‘kiss of life’ is klein en daarom heel makkelijk mee te nemen, maar ook dat heb je niet altijd bij je.
Mocht je er een hebben, oefen er dan ook mee tijdens de lessen. Anders moet je alles nog eens bekijken als je hem nodig hebt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?