rene van der helm is mede-eigenaar van meduca! Verkapte reclame dus..
groeten van pipo
Beste Pipo,
Begrijp ik het goed dat u daarmee wilt zeggen dat ik mij buiten een discussie dien te houden waarin producten, die al dan niet door Meduca verkocht worden, besproken worden?
Mijn dagelijks werk is geen belemmering om zo nu en dan mijn mening of voorkeur te delen met de lezers van dit prikbord.
Het geven van een mening of het delen van praktijkervaring is o.a. het doel van dit prikbord.
Wellicht kan de lezer, mede met de informatie op dit prikbord, beter beoordelen bepaalde producten, wel of niet, te gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Rene van der Helm
www.meduca.nl
Beste Rene,,Dat ben ik dus niet.En toch ben ik volgens mijn werkgever bevoegd om in een noodsituatie die zich nu een paar keer heeft voorgedaan die ambuballon te gebruiken..Rene schreef:
>
> Beste Els,
>
> U gebruikt een beademingsballon? Dan moet u een ervaren
> anaesthesie verpleegkundige oid zijn.
>
> Met vriendelijke groet,
> René van der Helm
> www.meduca.nl
Hallo Els,
Ik vraag me af, hoe jouw werkgever daar bij komt staat hij boven de wet het is een voorbehouden medische handeling. Enkele jaren geleden is het met de ambu ballon gebruikt door BHV-ers behoorlijk mis gegaan bij mijn werkgever.
Persoonlijk zou je hier aansprakelijk voor gesteld kunnen worden.
De boodschap van deze discussie is dus: ehbo-ers zijn niet bekwaam en bevoegd om een ambu-ballon te gebruiken! Het staat natuurlijk reuze interessant om een ballon bij je te hebben als ehbo-er, maar houd je als ehbo-er aan hetgeen je geleerd hebt;de inhoud van het oranje kruis boekje.!
Marco, ambulanceverpleegkundige
Het Oranje Kruisboekje en met name het boekje de geoefende EHBO'er, stelt dat een een EHBO'er datgene moet doen en nalaten, wat op grond van zijn bekwaamheden en bevoegdheden van hem kan en mag worden verwacht. Hoewel de BIG wet niet geldt voor EHBO'ers die niet beroepsmatig EHBO verlenen, geldt voor hun ook de regel dat in acute noodsituaties, mits zij bekwaam zijn, handelingen te verrichten of na te laten, zonder dat zij de bevoegdheid daarvoor hebben.
Dat betekent overigens niet dat ze mogen doen en laten wat ze willen. Kapbeademing is een techniek die een grote mate van geoefendheid vereist, niet alleen op phantomen, maar ook door verrichten van voldoende beademingen bij slachtoffers. Als ze het toch doen en het leidt tot (zwaar) lichamelijk letsel (waardoor het slachtoffer overleid), dan kan de “hulpverlener” aangeklaagd worden vanwege het toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel (met de dood tot gevolg)
Ik ben het met Marco eens, dat, met bovenstaande als onderbouwing, kapbeademing zeker niet in de EHBO thuis hoort.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?