Uniformkleding voor EHBO'ers, waarom (niet)?

• Daniel

Wat gek zeg….

In hun documentatie (d.d. juni 2001) staan ze wel, maar die heb ik nu niet bij de hand, dus ik kan het ook niet precies nagaan.

Nu weet ik het ook ff niet meer hoor. Zal het vanavond nog ff nakijken voor de zekerheid, dan mail ik je wel. Dit gaat teveel op reclame lijken denk ik, en dat mag niet toch? ;-)

Daniel

• R Jonkers

In Eindhoven hebben wij al enkele jaren de beschikken over jassen die uitgevoerd zijn in de kleuren fluoriserend geel en blauw en voorzien zijn van refleteren de banden. Deze jassen zijn aangeschaft voor de hulpverleners en worden veel vuldig gedragen bijvoorbeeld in het PSV stadion. Daar is met de komst voor euro 2000 waar wij als EHBO vereninging in hebben gepartisipeerd in het PSV stadion ook nog broeken aangeschaft voor een betere herkenbaarheid. Al deze middelen hebben als uitkomst dat de EHBO'ers beter en makkelijker herkenbaar zijn en dat men zich veel veiliger kan voortbewegen in het stadion als er ergens om onze hulpgevraagd wordt. Je kunt onze jassen zien op onze website: http://www.ehbo-eindhoven.nl/

Rocco Jonkers

• peter

ook ik ben voorstander van “uniforme uniformen” in de EHBO. ik kan mij herinneren dat ik als EHBO-er bij een motorcross werd tegengehouden door het publiek, omdat men mijn armband niet zag. Ik heb nu een mooi geel hesje en heb daar zelf reflectielijnen op laten aanbrengen, omdat ik een aantal keren 's avonds langs de weg eerste hulp heb moeten verlenen. Dit hesje ligt achter in mijn auto, naast de koffer, en trek ik ook eerst aan voor ik hulp ga verlenen. LET OP GEVAAR.

Van een uniform gaat ook een bepaalde autoriteit uit. Men zal je eerder accepteren, maar zeker ook herkennen, als hulpverlener. Niet allen tijdens het posten, maar ook langs de weg.

Voor zover ik nu weet, zijn de jassen alleen verkrijgbaar in maat “S” te klein voor mij……..

Peter

• DirkJan

Peter,

De jassen van IMG (ik mag eigelijk helemaal geen reclame maken geloof ik) zijn in alle maten verkrijgbaar.