Hallo allemaal,
Al enige jaren ben ik bij een jeugd en jongerenwerk organisatie betrokken als vrijwilliger, de doelstelling van deze Stichting is: het bieden van ontspanningsmogelijkheden voor de jeugd uit betreffende wijk.
Binnen deze organisatie zijn diverse groepen te onderscheiden nl. de Inloop (jongeren kunnen binnen lopen en doen wat ze zelf willen), de Thema (o.a. Kinderdisco's) en de Knutsel (voor de allerkleinsten).
Persoonlijk ben ik in het bezit van het eenheidsdiploma EHBO, binnen onze organisatie hebben we ook een docent EHBO die als reguliere vrijwilliger meedraaid.
Nu loop ik al enige tijd met het idee om binnen deze organisatie een groep op te zetten die zich puur richt op EHBO, het geven van EHBO-lessen aan jongeren tussen de 16 en de 20 jaar, het geven van jeugd EHBO lessen en eventueel als er voldoende animo voor is: af en toe Evenementen begeleiding met de gediplomeerde EHBO-ers.
Nu is mijn vraag: als ik dit wil doen, waar moet ik dan op letten. Bijvoorbeeld: moet er toestemming zijn van het Oranje Kruis, verzekeringen, materialen, administratief werk?
Wie heeft ervaring met het opzetten van een EHBO vereniging en kan mij enkele zaken verduidelijken?
Alvast bedankt,
groeten,
Jeroen