brandoefening

  • Martine

    beste EHBO-ers BHV-ers etc

    Wie kan mij helpen.

    Ik moet binnenkort (als EHBO-er van de Zaak) een brandoefening regelen. Doet het alarm het, hoe gaat de ontruiming van het pand in zijn werk etc. Het gaat de eerste keer worden dat het bedrijf (en ik ook) zoiets gaat doen. Kan iemand mij helpen aan een checklist of hebben jullie andere tips waar ik op moet letten. Ik krijg volgend jaar ofzo wel een BHV opleiding maar daar kan de brandoefening niet op wachten. Ons bedrijf bestaat uit 15 personen en ik ben de enige EHBO-er, er is ook geen BHV-er binnen ons bedrijf.

    Alvast bedankt voor jullie reactie.

    Groeten Martine

  • Maarten

    Benader de plaatselijke brandweer met deze vraag

  • Martine

    Maarten,

    Ga ik zeker doen!!

    Thanks

    Groeten Martine

  • Dirk-Jan

    Het makkelijkste is om een draaiboek te maken, zowel van de oefening, maar ook van de voorbereiding. Zo kan je niks vergeten.

    Denk bijvoorbeeld aan, wie e.e.a. coordineerd, wat zijn de doelen van de oefening, datum en tijdstip, inschakelen andere discipline´s (brandweer dus bijvoorbeeld), stel in ieder geval de hulpdiensten op de hoogte dat er een oefening gespeeld gaat worden,

    Veel succes Dirk-Jan

  • Huib

    Martine ga eens informeren bij de brandweer want een pand ontruimen doe je niet zomaar, ik ben aktief brandweer man en reserve bevelvoerder je moet om te beginnen met 6 personen zijn om wat te kunnen doen 1 man moet de leiding hebben want anders raak je elkaar kwijt. Je moet dan weten wie en hoe je de mensen die in het pand zijn eruit kunt krijgen en wie gaat de overheids brandweer en de andere hulpdiensten inschalen kortom om het serieus te doen zou ik een oefening door een vrijwilligerskorps van de brandweer organiseren ,die zijn best bereid om jullie op weg te helpen en tevens kunnen jullie dan gelijk een draaiboek samen stellen en uit proberen veel succes.Dirk-Jan schreef:

    >

    > Het makkelijkste is om een draaiboek te maken, zowel van de

    > oefening, maar ook van de voorbereiding. Zo kan je niks

    > vergeten.

    > Denk bijvoorbeeld aan, wie e.e.a. coordineerd, wat zijn de

    > doelen van de oefening, datum en tijdstip, inschakelen andere

    > discipline´s (brandweer dus bijvoorbeeld), stel in ieder

    > geval de hulpdiensten op de hoogte dat er een oefening

    > gespeeld gaat worden,

    >

    > Veel succes Dirk-Jan

  • Maarten

    Dit bedoelde ik met mijn antwoord. Als je aanbied om in jouw bedrijf een brandweeroefening te houden, dan snijdt het mes van twee kanteb

  • Martine

    Heren,

    bedankt voor jullie reactie, ik kom hierdoor een heel stuk verder. Ik heb 3 boekjes besteld via de brandweer. handleiding ontruimingsplannen, handleiding ontruimingsoefeningen en wat te doen bij brand bij uw bedrijf. Ook heb ik contact gehad met een medewerker van preventie, die me checklisten heeft gestuurd, maar een oefening met behulp van de vrijwillige brandweer lijkt mij nog beter. ik zal eens hier op de zaak overleggen. We zijn van plan de oefening volgende week donderdag te houden omdat volgende week de nationale brandpreventie week 2001 is. dat leek mij wel een goed moment. Nogmaals bedankt voor jullie reactie en ik laat via het prikbord wel even weten hoe het is afgelopen.

    Groeten Martine

  • monique

    hallo,ik moet in mijn instelling waar ik werk gauw een praktijk examen ontruimen bij brand .hoe kan ik me het beste voorbereiden.

    monique

  • monique

    Hallo, ik heb gauw een praktijk oefening brand en ontruiming .ik ben daar erg zenuwachtig voor ,want ik weet niet wat ik kan verwachten wat ik moet doen.

    monique