24e druk Het Oranje Kruis

• Chris

Naar ik vernomen heb van onze kaderinstructrice is men volop bezig met het maken van de 24e druk van “Het Oranje Kruis”.

Wat zou volgens jullie beslist opgenomen, weggelaten of aangevuld moeten worden in het nieuwe boekje.

• jessica

ik vind dat etr wel iets meer in mag tsaan ovr drugs en alcohol, want dat kom je steeds vaker tegen maar je zite er weinig van tijdens een ehbo curses vervolgles.

groetjes jessica

• Tjabel

Voorlopig komt er nog geen 24e druk, waar men wel mee bezig is, om een losbladig boekje te maken, hierdoor kunnen wijzigingen per bladzijde vervangen worden.

T.a.v. de reactie over alcohol en drugs, hierover wordt uitvoerig ingegaan in het boekje van gediplomeerd tot geoefend ehbo-er.

groeten,

Tjabel

• Emile

Misschien ietsje meer over verkeersslachtoffers…

Met vriendelijke groet,

Emile

• Sacha

Wat bedoel je hiermee?Wat te doen bij beknellingen b.v.

• Ted

Als de 24e druk uit is gaan we dan gelijk verder met de 25e druk?

Het lijkt wel een commercieële instelling.

• mario van limburg

bij ons is alcohol en drugs een aparte herhalingsles, met begeleider van het trimbos instituut en de grift, ligt aan jullie cursusstaf.

• Emile

Neeeej, maar het komt wel steeds vaker voor. Hoe kan je het beste handelen in dat soort situaties…

Neeej, natuurlijk geen beknellingen… Als ik dat wil doen, ga ik we bij de brandweer! ;-)

• Sacha

Dan zul je toch specifieker moeten zijn met verkeersslachtoffers.

Motorrijder een helm afdoen?Een wandelaar die door een aanrijding zijn been breekt?volgens mij ken je dit allang dus geef eens voorbeelden wat je precies bedoelt en bespreek het met je groep of je zoiets kunt doen.groetjes Sacha

• Emile

Over de termen schedelbasisfactuur, nek- en rugletsel, etc. zijn bij ons in op de cursus heeeeel weinig ter sprake gekomen…

Het is dat ik het toevallig weet wat ik zo ongeveer moet doen bij nek- en rugletsel, maar ik denk dat er een heleboel EHBO'ers zijn die dit niet weten

Groet,

Emile