De commissie is al een tweetal jaren bezig, dit op verzoek van het oranje kruis.
Op een info-avond van de Federatie EHBO, welke ik bezocht heb, werd door een
Hoofdbestuurslid, medegedeeld dat de eindtermen voor deze modulering al rond waren en goedgekeurd door het Oranje Kruis.
De bedoeling is dat de huidige lesstof verdeeld wordt in een aantal modules, voor
elke module dien je om je diploma geldig te houden in het tijdbestek van 2 jaar
een toets af te leggen.
Via ons distrikt vernomen dat de federatie voornemens is op 9 februari a.s. een
informatiedag te houden over dit thema.
In het verleden was er eerder al de toezegging vanuit het hoofdbestuur om over deze materie een discussiedag te houden, dit is echter steeds weer verschoven met discutabele redenen.
Nu zijn we mijn inziens te laat, en rennen we achter de feiten aan.
Maar even terug naar de modulering, men is niet meer verplicht de herhalingslessen te volgen, wel moet men de gelegenheid hebben om de stof van
de toetsen te kunnen herhalen.
Volgens mij is dit het einde van diverse verenigingen, je kunt immers geen avonden
meer plannen voor je herhalingsles, je weet immers nooit wie wel en wie niet, de
avonden zal bezoeken, want als de cursist van mening is dat hij de toets kan doen
zonder hiervoor lessen te volgen is hij hier vrij in.
Stel je voor, als vereniging huur je een zaal in, een kaderinstructeur, eventueel Lotus, en er komt niemand.
of je moet voor iedere les informeren wie wel of niet komt, voor een kleine vereniging misschien nog haalbaar, maar voor grote verenigingen haast een onmogelijke organisatie.
Tjabel