Wie van de docenten kan mij helpen aan informatie over competentiegericht onderwijs? Ook instructie-ervaringen op dit terrein worden op prijs gesteld.
Geachte heer Spek,
ik verwijs naar artikelen in het Reddingwezen van juni en augustus 2001, o.a. van mijn eigen hand.
Daarbij de kanttekening dat het begrip competentie naar mijn mening niet altijd correct gebruikt wordt. Competent ben je namelijk pas na enioge tijd, als je ook ervaringskennis bezit.
De verwarring is dus, dat bevoegd en competent verward worden.
De essentie is, dat uitsluitend de toetsingscrioteria gelden, de zogenaamde eindtermen. Hoe iemand tot die eindtermen komt is niet interessant.
Dus verdwenen zijn de voorschriften dat een EHBNO-opleiding tenminste 16 avonden van twee uur moet omvatten, gegeven door een arts en een kaderinstructeur etc.
Relevant is alleen nog maar dat iemand op het examen voldoet aan de eindtermen voor de EHBO-er, zoals die zijn vastgesteld door het OK.
Voor nadere info: raadpleeg het OK, o.a. via hun website.
Groet,
Wim Beukenkamp
Penningmeester NODE
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?