Heeft er iemand ervaringen met een stoomcursus EHBO van een week.
Is dit te doen?
Hoe zijn de gemiddelde resultaten?
Is het effectief?
BVD
Ik heb inderdaad die cursussen wel eens gegeven. Het heeft natuurlijk voor en nadelen. Zoals je begrijp zijn dat soort dagen erg vermoeiend voor cursisten én docent. De kunst is om theorie en praktijk zó op elkaar af te stemmen, dat niemand in slaap valt. Een hele dag theorie is dus ook niet verstandig. Als je het met de arts kunt regelen, kun je het beste 2 á 3 dagdelen voor de theorie reserveren, en de andere helft van de dag zoveel mogelijk praktijk oefeningen.Houdt onderwerpen die met elkaar te maken hebben, zoveel mogelijk bij elkaar, bv de ademhalingsstoornissen: Heimlich, beademen, de snelle kantelmethode / wonden , wondrukverband en de drukpunten. Als je een LOTUS hebt, is het voor de afwisseling ook erg leuk, om twee of drie cursisten uit je groep te nemen en die ook door te LOTUS te laten grimeren. Laat die wat kleine wonden opzetten en laat je cursisten het geleerde in praktijk brengen! Staan ze niet goed voor het slachtoffer, dan gaan die natuurlijk onderuit….
Verder is het is niet verstandig om het beademen en de reanimatie op één dag te behandelen, want dan gaan mensen alles door elkaar halen. Evalueer regelmatig je lesstof.
Voordeel is dat cursisten heel intensief met de lesstof bezig zijn, en er natuurlijk weinig tijd tussen de lessen zit, waardoor toch wel veel blijft hangen. Ik heb niet de ervaring dat meer mensen zakken door dit soort cursussen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
dag reginald ik heb voor mijn werk in 4 dagen moeten doen en ik moet zeggen het was te doen ik heb het ook gehaalt maar 4 dagen van 9 tot 5 op een stoel zitten in zwaar.
Moet ook zeggen als je het niet vaak gebruikt dan zal je ook een heleboel weer snel vergeten. dus als je de curcus op een “normale” manier kan volgen zou ik je dat aanraden.
groetjes C
even terugkomend op het verhaal van C. :
Een ehbo-cursus is toch niet alleen maar op een stoel zitten??
En als je het niet vaak gebruikt, verwatert het: nou, juist daarom worden er door de verenigingen herhalingslessen gegeven, zodat om de 2 jaar het diploma verlengd wordt !!
Dit zullen ze blijven doen, ook als het 2-jarig examen wordt ingvoerd, Juist om mensen die niet veel ervaring in de praktijk opdoen, bij de wekker te houden.
Ik woon overigens in Hoorn.
Peter
beste R
ja het kan een hele goede en effecteve opleiding zijn, wel moet ik er bij vermelden als je alle stof in een week propt dat je binnen een half jaar moet gaan beginnen met trainingen( herhalingen).
Ik zelf vind het absoluut niet prettig om te geven, maar vaak zijn het toch de werkgevers / organisaties die (gelukkig) de beslissing nemen om EHBO opleidingen binnen te halen. Ik zeg gelukkig om dat ik vind dat EHBO veel meer waarde heeft dan alleen BHV. Letsels komen vaker voor dan een ontruiming of brand let wel ik vind het laatste wel echt nodig.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?