verbandleer

• Erik

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben docent EHBO en heb een vraag aan jullie.

In ons programma voor herhalingslessen staat verbandleer. Nu ga ik die les geven.

Ik heb er wel bepaalde ideeen over hoe ik het wil gaan doen..maar ik ben benieuwd of iemand nog leuke ideen heeft voor zo'n les ….of dat iemand ooit iets leuks heeft gezien op zo'n les.

Ik wacht af…bedankt alvast voor de moeite

Groetjes Erik

• Maarten

jouw vraag lijkt een beetje op de vraag die een oom van mij als bloemist kreeg.

Ik hrb een plant mey groene blaadjes en die wil het maar niet doen. wat kan ik het beste doen ?

Ik zou meer moeten weten met wat voor groep je te maken hebt.

Maar een wil je op voorhand een idee, laat ze maar eens met elastische pleisters wondjes op onmogelijke plaatsen afdekken.

tussen je vingers,een oorlel, een neusvleugel, een vingertop en bedenk zo maar een hoop van dat soort ongein. O ja als ik ooit zo iets doe zitten er soms ook plaatsen tussen waarbij ik eigenlijk ook niet hoe je dat het beste zou kunnen doen…..Ook ik ben niet te oud om te leren en er komen ooit verrekt leuke oplossingen te voorschijn.

• jessica

Bij onss in de ehbo-verening wordt het volgende wel eens gedaan.

Met maakt een stuk of 6 groepjes van de mensen die aanwezig zijn. Er zijn 6 workshops uitgesteld. Ieder groepje krijgt voor een workshop bijvoorbeeld 15 minuten de tijd. Daarna draaien we door totdat we uiteindelijk alles hebben gehad.

Daarna volgt nog een algehele samenvatting/nabespreking.

Alle mensen zijn actief bezig en als je een beetje de mensen kent kun je groepjes maken waarbij mensen zitten die heel actief zijn en mensen zitten die nooit iets doen. Zodoende zijn ze dan allemaal actief bezig.

Ik moet wel zeggen je vraagt op zo'n oefeningen ook wat verantwoordelijkheid van de ehbo-ers zelf.

Succes ermee.

jessica

• Dieter

Ga eens terug in de tijd en wees creatief b.v.verbanden maken met alleen een driekantedoek .

gr Dieter