lestransparanten

• Hendrik

Hoi,

Wie kan mij vertellen of en waar ik EHBO-lestransparanten kan downloaden.

Vast bedankt,

Groet, Hendrik

• Peter

Ik weet niet of je ze ergens kunt downloaden. Mogelijk dat de NODE, elders op ehbo.pagina te vinden, je verder kan helpen.

suk6

Peter

• Maarten

Waarom wil je ze downloaden ?

• Dieter

Je kan aanschaffen via het oranje kruis in Maarn

dieter

• Maarten

Je kunt ze nog beter zelf maken.

Het grote gevaar van “andermans” sheets is, dat ze eigenlijk niet aansluiten op jouw manier van lesgeven. Daarnaast zijn mijn sheets mijn spiekbriefjes en rode draad door de les. Dat eist ook wat extra aanpassingen.

Tenslotte door ze te maken, moet je automatisch de stof terug brengen tot kernwoorden. Het er mee bezig zijn betekent dat je de stof eigen maakt, niet voor jezelf maar op een manier dat ze bruikbaar zijn om de kennis op anderen over te dragen.

Maarten

• Jan

Het grootste gevaar van zelf maken is dat de sheets niet meer voldoen aan de landelijke afspraken die we hebben gemaakt. Probeer niet zelf opnieuw het wiel uit te vinden, die tijd kun je besparen. In de verkregen vrije tijd kun je veel nuttige dingen doen.

• Maarten

Welke landelijke afspraken ?

• Jan

Het Oranje Kruis boekje natuurlijk.

• Maarten

Het is maar wat je wilt bereiken door het wiel opnieuw uit te vinden.

Als je in het voortgezet onderwijs terecht komt moet je de stelling van pythagoras kunnen bewijzen. Je reinste onzin natuurlijk want die stelling heeft pythagoras al bewezen dus die tijd kun je beter gebruiken om zinniger dingen te doen.

Tijdens het maken van mijn sheets ben ik veel intensiever met de inhoud van de EHBO boekjes aan de gang geweest dan ik ooit gedaan zou hebben als ik de sheets gekocht zou hebben. Want elke keer dat je sheet uitwerkt, ben je bezig lesstof terug te brengen tot basale kernbegrippen. En tijdens het maken van de stroomschema's ontdekte ik opnieuw dingen in het boekje die ik de keren daarvoor blijkbaar over het hoofd heb gezien. Ik denk dus dat ik door het opnieuw uitvinden van het wiel geen tijd verspild heb.

• Hendrik

Maarten, bedankt uit de discussie heb ik aantal aardige zaken opgepakt