In een les EHBO was er een discussiepunt waarop ik hier wel wat gemotiveerde antwoorden wou lezen.
Het gaat over het volgende.
STEL, je doet samen met je vrouw van 25 en kind van drie een boottochtje op een meer.Plots kantelt het bootje, je kan goed zwemmen maar moet je vrouw en kind meesleuren naar de kant.Daar constateer je dat beiden overleden zijn maar er is nog een kleine kans dat je 1 iemand kan redden wanneer je ze tijdig geranimeerd.
Echter, je bent als ECHTGENOOT maar ALLEEN en je kan er maar 1 reanimeren (twee is onmogelijk) en hulp is in geen uren te bekennen.Wie ga je proberen te redden, de vrouw van wie je oneindig veel houd kan je immers nog andere kinderen schenken, langs de andere kant…, het kind van drie heeft nog een heel leven voor zich. Wie ga je redden? Wie ga je reanimeren om de ander laten sterven? De keuze is hartverscheurend,onze meningen lagen ook ver uiteen.Ik hoop hier wat uit te kunnen bijleren.
———————————————————————————————————–
De bedoeling van deze oefening is het proberen te achterhalen wie en waarom jullie het belangrijkste vinden (ik allebei) maar jammer genoeg moeten we een keuze maken.
Met vele groeten;Franky