Hoi Paul.
Als je niet aan de richtlijnen van het Oranje Kruis voldoet, geven zij geen medewerking en geen diploma's. Maar ben je vrij om zelf aan de gang te gaan.
Ik geef les op een school in groep 8 namens mijn vereniging. Hiervoor heb ik wel een opleiding gevolgd. ben gediplomeerd EHBO'er en neem deel aan wedstrijden.
Scholen kunnen vaak niet voldoen aan het aantal lesuren dat het Oranje Kruis voorschrijft. De school waar ik les geef heeft ruimte voor 13 lessen + een examen (=toets).
Mijn opzet is dat kinderen kennis maken met EHBO, eraan proeven. Dat iedereen kan en moet helpen en dat iedere hulp belangrijk is. De 5 punten en het melden, dus hulp inroepen, is belangrijker als het goed kunnen beademen. Dit zal een kind van ongeveer 11 jaar niet zo gauw doen. Toch wordt het volledige boekje Jeugd A behandelt en salgen ze allemaal met goede practische en theoretische kennis, Deze leeftijdsgroep leert natuurlijk nog makkelijk!
De school verzorgt de biologie en sluit aan op mijn lessen. Dit is een goede samenwerking. Veel van de leerlingen gaan later door voor het eenheidsdiploma.
Voor kinderen is het belangrijk dat er een soort examen afgenomen wordt.
Ik maak een certificaat voor hen. Dat vinden zij cool!
Mocht je interesse hebben in een voorbeeld, laat het mij dan even weten.
Ik wens je veel plezier en succes bij het lesgeven. Het geeft veel voldoening om je eigen kennis over te dragen aan de jeugd!