node-opleiding/tentamen

• Peter

her en der in den lande wordt er door de NODE de opleiding tot kaderinstructeur/docent gegeven. ik ben ook 1 van de cursisten.

Het is zwaar, een aanslag op je priveleven. Daarom wil ik hierbij de andere cursisten veel suc6 wensen.

Na de “zomerstop” nog een paar lesjes en een stage. Nog even volhouden. Het einde is nu al in zicht.

Groet,

Peter

• Maarten

Ik leef, uit ervaring wijs geworden, met jullie mee.

Het is ook een aanslag op het priveleven van de partners.

En ik weet inmiddels ook dat niet het eind maar het begin in zicht is.

Als men ondekt dat je kader bent, dan komen de verzoeken, om les te komen geven, vanzelf binnen. En voor je het weet, zit tot over je oren in het werk.

Uit lijfsbehoud zou je dus ook nog een cursus nee zeggen moeten volgen.

Door nee te leren zeggen, ontstond er voor alle partijen een aanvaardbare situatie.

En zonder de steun van het thuisfront, kom je niet ver.

• Emile

wat is dat precies dan?

• Peter

ik weet niet precies wat JIJ bedoelt met deze vraag, maar het komt er op neer dat een cursist van deze opleiding een heleboel vrije tijd kwijt is met deze L.O.P.-opleiding.( of je moet commercieel gaan ) Dus bijna elke avond in de boeken duiken, tijdens het seizoen bijna elke zaterdag cursus, bij je eigen vereniging meedraaien, achtergrondinfo verzamelen etc. etc.

Het is wel de moeite waard, hoop ik, maar iedereen uit mijn groep kijkt uit naar de “zomerstop”.

Binnenkort tentamen, dus dan kunnen we daarna even uitblazen…..

En Maarten, bedankt voor je opbouwende stukje !!!

Ik merk nu al dat er een groot tekort aan instructeurs is, dus dat belooft wat.

( er komen als het goed is wel een hoop nieuwe docenten/instructeurs bij, dus wie weet wordt het wat rustiger aan het front )

Emile, was jij ook van plan om deze cursus te volgen? het is toch wel leuk hoor, ondanks alles. En je weet waar je het voor doet.

Eind dit jaar start de NODE weer met een cursus. Op hun pagina kun je er meer over vinden

Peter

• Emile

Peter, bedankt voor je antwoord… (Ik was idd een beetje vaag… :|)

Nee, ik wil niet aan deze opleiding beginnen. Over een jaar wil ik beginnen aan de opleiding verpleegkunde, dus ik kan die cursus wel doen, maar heb er een beetje weinig aan… ;-)

Emile

• Peter H

hoi,

inmiddels positief bericht over het tentamen, net als velen met mij op de cursus in Heemstede.

Hoe is het de cursisten in Hoogeveen en Tilburg vergaan ?

ik wil graag horen hoe zij het er af gebracht hebben.

En ik moet Maarten ( zie reaktie op 1e bericht ) gelijk geven: een cursus NEE zeggen kan van pas komen………

groet

Peter

• Cambric

Hallo collega,

Inderdaad is de opleiding een aanslag op je prive leven en op je gezin, maar als je eenmaal gaat lesgeven……. dan weet je waar je het voor gedaan hebt. De voldoening als JOUW cursisten slagen voor dat papiertje is waanzinnig!!

Zelf ben ik in 1997 geslaagd en vanaf die tijd inderdaad gigantisch druk. Ik geef ook les op een school (18-23 jaar) bij een beroepsopleiding. Harstikke leuk en echt waanzinnig. Maar herhalingslessen geven vind ik het leukste, hierin kan je al je creativiteit kwijt. Het bedenken en in elkaar zetten van ramp oefeningen etc. Echt waanzinnig. Veel succes na de zomerstop!!

CambricPeter H schreef:

>

> hoi,

>

> inmiddels positief bericht over het tentamen, net als velen

> met mij op de cursus in Heemstede.

> Hoe is het de cursisten in Hoogeveen en Tilburg vergaan ?

>

> ik wil graag horen hoe zij het er af gebracht hebben.

>

> En ik moet Maarten ( zie reaktie op 1e bericht ) gelijk

> geven: een cursus NEE zeggen kan van pas komen………

>

> groet

>

> Peter

• Cambric

Hallo collega,

Inderdaad is de opleiding een aanslag op je prive leven en op je gezin, maar als je eenmaal gaat lesgeven……. dan weet je waar je het voor gedaan hebt. De voldoening als JOUW cursisten slagen voor dat papiertje is waanzinnig!!

Zelf ben ik in 1997 geslaagd en vanaf die tijd inderdaad gigantisch druk. Ik geef ook les op een school (18-23 jaar) bij een beroepsopleiding. Harstikke leuk en echt waanzinnig. Maar herhalingslessen geven vind ik het leukste, hierin kan je al je creativiteit kwijt. Het bedenken en in elkaar zetten van ramp oefeningen etc. Echt waanzinnig. Veel succes na de zomerstop!!

CambricPeter H schreef:

>

> hoi,

>

> inmiddels positief bericht over het tentamen, net als velen

> met mij op de cursus in Heemstede.

> Hoe is het de cursisten in Hoogeveen en Tilburg vergaan ?

>

> ik wil graag horen hoe zij het er af gebracht hebben.

>

> En ik moet Maarten ( zie reaktie op 1e bericht ) gelijk

> geven: een cursus NEE zeggen kan van pas komen………

>

> groet

>

> Peter

• annelies

Een cursus via de Node, ja Ja

Al wat ik hier op heb vernomen is weinig positiefs

Kijk eens wat verder (is ook niet alles)

Als je ooit begint met de kaderopleiding blijf je an het studeren ( doe je dit niet dan komen je cursiste te kort)

Annelies