Tip:Handreiking verantwoorde EHBO

• Sigmaatje

Onder deze titel, te verkrijgen via het service bureau van het Nederlandse Rode kruis in Den Haag.

Enkele punten uit de inhoudsopgave zijn o.a.: Kaders binnen de hulpverlening, Aansprakelijkheid, kwaliteit.

Veel leesplezier.

• marco

Dit geldt alleen voor de rode kruis afdelingen / districten! naar mijn weten.

Het is volgens mij niet de bedoeling dat het naar bv. EHBO_ver. gaat. Nog maar eens goed navragen.

Marco.

• maarten

Waarom niet ?

Ik heb het gelezen, had een gevoel van herkenning (lang verwacht, nu gekomen) en ben er van overtuigd dat iedereen in hulpverlenend Nederland het moet lezen en zorgen dat ze hun werkwijzes hierop aanpassen. dan houden we het voor iedereen leuk.

• Peter

Het staat eenieder vrij om een vraag neer te leggen bij het hoofdbureau in den haag van het Nederlandse Rode Kruis.

Ik heb de handreiking zelf ook gelezen en vond hem inderdaad zeer nuttig. Misschien heeft het Oranje Kruis of de antionale bond ook wel een dergelijke handreiking ter beschikking???

Mzzl, Peter

• Sigmaatje

Nee, het Oranje kruis of E.H.B.O. heeft deze niet in zijn bereik, er is wel iets dergelijks wel opgezet in de drie noordelijke provincies, een adviesnota “De organisatie van de EHBO bij sportevenementen”. Deze advies nota is samengesteld door de Koninklijke Nederlandse Vereniging Eerste Hulp Bij Ongelukken - District Drenthe en is ook heel zeker de moeite waard om te lezen.

Overigens wat de aansprakelijkheid betreft van EHBO-ers/ BHV-ers wordt er naar verwachting binnen de Universiteit Maastricht een proefschrift verwacht hieromtrent.