BHV-cursussen

• Hans

Wie heeft er ervaring met het geven van het Eerste Hulp deel (Levensreddend Handelen desgewenst) van BHV-cursussen.

Graag wissel ik ervaringen uit met instructeurs die met mij het idee hebben cursisten erdoor te jassen i.p.v. mensen op te leiden.

• Willem

Ik heb dat gevoel niet zo. Ik denk dat “we” de leerlingen heel wat bijbrengen. Je moet echter niet het examan aks referentie gebruiken. Maar gewoon je eigen kenis en kunde.

• R.P.

Hallo Hans,zelf ben ik ambulanceverpleegkundige en instructeur bij een bedrijf dat onder meer BHV opleidingen verzorgt.Ik heb het gevoel dat jij lesgeeft voor de verkeerde instelling/bedrijf?Heb je je gevoel al eens uitgesproken naar de direct betrokkenen?Zoja,hebben ze iets met je opmerkingen gedaan?Zonee,zoek een ander opleidingsinstituut,die net als jij belang hebben bij goed opgeleide BHV-ers en niet bij productiewerk!

• Karen

Hoi,

Ik ben geen instructeur, maar ik zowel mijn BHV als mijn EHBO diploma. Gelukkig heb ik een aparte EHBO cursus gevolgd via het oranje kruis, want ook ik had het idee dat het EHBO deel bij de BHV niet veel voorstelde. Het enige aan praktijk wat we gehad hebben is reanimatie, 1,5 uur misschien. Verder werd de theorie erin gestampt met direct erachteraan een “examen”. Dan blijft de stof nog wel hangen, maar naderhand was ik zo'n beetje de enige die het allemaal nog wist door de EHBO cursus.

Ik was er dus ook niet tevreden over. Overigens heb ik de BHV cursus in Utrecht gedaan, ben de naam van het opleidingsinstituut kwijt.

Groeten Karen

• greetje

Hallo,

Ik ben het helemaal met je eens, dat er soms in een eendaagse cursus mensen alleen maar klaargestoomd worden voor de BHV. Waar ligt de kwaliteit. Ik geef zelf al ongeveer 10 jaar de BHV opleidingen (EHBO wat langer) en er zijn instituten, die het presteren om ok nog eens zonder Lotus de opleiding te doen.

• greetje

Hallo,

Ik ben het helemaal met je eens, dat er soms in een eendaagse cursus mensen alleen maar klaargestoomd worden voor de BHV. Waar ligt de kwaliteit. Ik geef zelf al ongeveer 10 jaar de BHV opleidingen (EHBO wat langer) en er zijn instituten, die het presteren om ok nog eens zonder Lotus de opleiding te doen.