EHBO'ers Lelystad mishandeld!!!

• Arie

Op teletekst NOS te lezen: twee EHBO'ers van het Rode Kruis zijn heden mishandeld door een groep jongeren omdat zij er wat van zeiden dat die jongeren tegen de RK-bus stonden te duwen. De beide vrijwilligers werden dusdanig mishandeld dat zij moesten vluchten!

Degene die beide vrijwilligers kent: wens ze namens mij veel sterkte in het verwerken van wat hun overkomen is.

De maatschappij verhard in een snel tempo. Dat politiemensen, scheidsrechters, conducteurs en leraren voor het minste of geringste worden beledigd, bedreigd of in elkaar worden geslagen, dat zijn we ‘ gewend’ . Onlangs bleek dat ook wegenwachters niet echt veilig meer zijn.

En nu twee totaal onschuldige vrijwillige medewerkers van het Rode Kruis die er zijn om jou en mij te helpen.

Af en toe schaam ik mij van deze maatschappij deel te moeten uitmaken.

• Roel

voor het gemak sluit ik aan bij alles wat op het politie-prikbord reeds is geschreven! Het is een schande. Maar vrijwilligers, hou vol! Er komen vast wel betere tijden.

• linda

We kunnen wel klagen maar moeten er wel tegen op durven te komen anders wordt het alleen maar erger.Roel schreef:

>

> voor het gemak sluit ik aan bij alles wat op het

> politie-prikbord reeds is geschreven! Het is een schande.

> Maar vrijwilligers, hou vol! Er komen vast wel betere tijden.

• Christian

Ik vind het ook heel erg wat daar gebeurd is, maar dat wil niet zeggen dat ik me aansluit bij hetgeen op het politie prikbord is gezet. Want van wat daar staat, vind ik ook erg! Ik hoop niet dat alleen politiemedewerkers berichten achterlaten, want dan zijn zij eerst aan de beurt om normen en waarden aan te leren.

Christian