stabiele zijligging

• Rudi

Ik ben op zoek naar stap voor stap plaatjes van de stabiele zijligging.

Ik ben namelijk scoutingleiding bij de welpjes (7 tot 11 jaar) en ik heb ze pas de stabiele zijliging geleerd. Diegene die niet aanwezig waren wil ik het op een papier meegeven om het thuis eens te oefenen.

Maar ik kan nergens wat plaatjes vinden waar het stap voor stap wordt uitgelegd.

Wie kan mij daar aan helpen?? Alvast bedankt! Rudi.

• jessica hoevenaars

misschien kun je het zelf tekenen met hele eenvoudig poppetjes die bestaan uit een lijntje en de voetjes hoofdje en handje als een rondje. op de manier dus zoals we vroeger toe we klein waren poppetjes tekenen.

succes ermee jessicaRudi schreef:

>

> Ik ben op zoek naar stap voor stap plaatjes van de stabiele

> zijligging.

> Ik ben namelijk scoutingleiding bij de welpjes (7 tot 11

> jaar) en ik heb ze pas de stabiele zijliging geleerd. Diegene

> die niet aanwezig waren wil ik het op een papier meegeven om

> het thuis eens te oefenen.

> Maar ik kan nergens wat plaatjes vinden waar het stap voor

> stap wordt uitgelegd.

> Wie kan mij daar aan helpen?? Alvast bedankt! Rudi.

• Jan Stoffels

Misschien is hetgeen ik heb wel aardig. We hebben namelijk een keer een serie foto's gemaakt waarin iedere stap vastgelegd is.

Als je me even vertelt waar naar toe die Power Point presentatie van ca 21M gestuurd kan worden dan komt het misschien wel goed.

ps Ik zal wel eerst even wat moeten wijzigen om privacy redenen en de gefotografeerde mensen vragen of zij er wel of geen problemen mee hebben dat zij “de wereld rond gaan”.

Groeten

Jan

• Jan Stoffels

Nog meer nieuws:

Er loopt momenteel een serie EHBO voor de jeugd bij school-TV (ned 3)

Deze is gestart op 31 oktober en ik heb nu van twee afleveringen wat stukjes gezien (meer om te kijken of het goed op de band staat) en ik moet zeggen dat het er goed uit ziet.

Gisteren 7 november kwam de stabiele zijligging aan bod. Goede uitleg met het hoe en waarom er van.

Wat ik ook nog wel heb is een serie eenvoudige tekeningetjes met iedere stap van de stabiele zijligging echter nog volgens de 22e druk (toen moest eerst hoofd opzij waarna stabiel) dus wat kleine aanpassingen moeten wel plaatsvinden.

Belangstelling?

Waar kan ik het naar toe sturen?

• Mathijs Hobijn

Beste Rudi,

Ik heb slechte ervaringen met papieren instructies. Ik heb zo iets eens gedaan bij een kano vereniging (12 tot 16 jaar). Ik heb plaatjes uitgedeeld na een praktijk les. Er zat een plaatje bij die ze nogal anders interpreteerden dan ik had gedacht. Toen moest ik later de braaf ingeoefende fouten er uit zien te halen.

Als je dus erg veel tijd moet investeren in het maken van plaatjes, is het wellicht beter die te besteden aan een inhaal-les.

Groetjes en veel plezier bij het lesgeven (leuk hè)!

Mathijs Hobijn

Kader docent

• Rudi

Nee hoor, bedankt. Is een leuk idee. Maar ons onderdeel om ze het te leren hebben we al gehad. Nu is het alleen nog de bedoeling dat ze het thuis oefenen.

Ik heb ondertussen alles stap voor stap opgeschreven en ik doe er een plaatje bij van de eindhouding.

Bedankt, Rudi.

• Rudi

Ik had het eigenlijk al afgerond maar als u nog wat mooie plaatjes hebt. Ze zijn ontzettend welkom.

Graag naar rwijnacker@hotmail.com.

Bedankt Rudi.

• joop hazelaar

vraag eens na bij het oranje kruis afd jeugd E.H.B.O

of het jeugd rode kruis,

ik heb bij mijn spullen jeugd e.h.b.o gekeken maar er zat niets

bij (heb jeugd les gegeven in jeugd e.h.b.o.

meschien kan je de volgende keer van dienst zijn.

• smurf

in het boek ehbo en veiligheid van Marcel Martinus staat in 5 afbeeldingen de stabiele zijligging afgebeeld

• Els van Oostveen

Ben ook geinteresseerd in deze foto's. Is het mogelijk om ze ook per e-mail te ontvangen? Bij voorbaat dank