zuurstof

• Huib

Ik werk opeen bedrijf waar we nogal veel met chemische stoffen werken ook met stoffen die echt gevaarlijk zijn en waarbij echt goed opgelet moet worden , bij onze laatste bij eenkomst van de bedr.brandweer is er de suggestie gedaan om een zuurstofset voor die calamiteit met die zeer agressieve stof die bij inademing alleen met zuivere zuurstof is te behandelen, de rij tijd voor de dokter of ambulance dienst is te lang.Mijn vraag is het mogelijk dat brandweer personeel die opgeleid zijn als e h b o, er met een zuurstof set mogen werken of is dit allen toegestaan voor medisch geschoolden.(gelukkig is er nog niets gebeurd)

graag jullie reactie

• Maarten

huib,

Binnen ons bedrijf speelt dit ook en is er een protocol voor dit soort bijzondere situaties opgesteld. De bedrijfsarts speelt daar een grote rol in.

Het heeft geen zin om ons protocol te geven, omdat de inhoud van veel te veel lokale factoren afhankelijk is. Leg deze vraag daarom voor aan de bedrijfsarts of de ARBO dienst van jullie bedrijf.

maarten

• Dieter

Beste Huib, ik neem aan dat er bij jou op het bedrijf ook een RI&E is gemaakt door de ARBOdienst waar het bedrijf bij aangesloten is. Vraag het rapport op en probeer er achter te komen of het is opgemerkt en wat voor actie er ondernomen moet worden door de WG. Staat het niet in de RI&E neem dan contact op met de ARBOdienst en leg het probleem voor waar jij en je collega,s zich zorgen om maken.

mvgr Dieter