hulpverlening bij evenementen

• René van Dis

Hallo;

Wij heben een vrij grote ehbo vereniging (Schijndel) bij onze vereniging komen veel aanvragen binnen voor evenementen, echter het wordt voor ons steeds moeilijker om aan deze aanvragen te kunnen voldoen. Op dit moment worden de evenementen bemand op vrijwillige basis, er staat dus geen beloning tegenover. Zijn er verenigingen die dit probleem ook kennen en hier een oplossing vor gevonden hebben?

Help ons!!!

P.s. we zitten te denken aan een financiële bijdrage voor de EHBO-er, is dit haalbaar?

• Danny Geerling

Hallow,

Bij ons is het zo geregeld dat een HV-er voor elk dagdeel (dus ong. 4 uur) dat hij dienst draait in opdracht van de vereniging een vergoeding krijgt.. (volgens mij was dat 12,50 (gulden) dus zal nu iets van 6 euro zijn ofsow……

Dit is ook haalbaar voor de vereniging, je rekent je kosten hiervoor door in de factuur die je de opdrachtgever stuurt (materiaal en personeelskosten).

Bij ons werkt dit dus prima.

M.vr.gr.

Danny

• A. Kasemier

Bij de EHBO vereniging in Assen doen we iets met de contributie.

Doe je meer als 10 keer dienst dan hoef je maar de helft van de contributie te betalen. Doe je meer als 15 keer dienst dan hoef je helemaal geen contributie meer te betalen.

Pin me niet helemaal vast op de aantallen.

Of het helpt om vrijwilligers te krijgen weet ik niet. Je maakt in ieder geval wel een gebaar naar hen toe op deze manier.