wagenziek

• Francis

Ik weet, het is een beetje vreemde tijd om nu (voor eerste kerstdag) iets te vragen maar ik wou het toch even weten. Het staat hier misschien verkeerd maar ik weet even niet waar anders.

Ik ben behoorlijk wagenziek en nou moeten we zaterdag toch met de auto. We gaan naar familie in Frankrijk. De vorige keer dat we die reis maakte ging het zeker niet goed. Zweten, duizelig, misselijk later braken, toen hyperventileren en flauw gevallen. Ik kijk er dus behoorlijk tegenop om weer te rijden. Medicijnen ertegen helpen niet.

Iemand enig idee of ik er iets aan kan doen? Of het in ieder geval kan verminderen want ik ben als de dood dat ik weer ga hyperventileren. Dus niet; ga gewoon niet met de auto.

Groeten, Francis

• Maarten

Ik weet dat mensen met wagenziekte die zelf rijden er veel minder last van hebben.

Een aantal heeft er ook minderlast van as ze voorin meerijden.

De rijstijl van de chauffeur heeft ook een behoorlijke invloed op het wel of niet wagenziek worden

• Francis

Natuurlijk heb ik voorin rijden al geprobeerd maar het hielp (haast) niet.

Ik durf alleen het risico niet te nemen om zelf te rijden, vind het risico dat er iets gebeurd door bv hyperventileren iets te groot. Is het wel zo dat als je van te voren al bang bent dat je weer gaat hyperventileren de kans groter is dat dat ook gebeurd of is dat onzin?

• Anne

Zelf heb ik ook vaak last gehad van wagenziekte. Sinds ik zelf auto rijd heb ik er geen last meer van. Ook niet meer als ik met een ander mee rijd. Wat helpt is meekijken door het voorraam (daarom kun je het beste voor in zitten). Maar vaak verlies je je concentratie als bijrijder en wordt je toch nog wagenziek. Als ik jou was zou ik wel proberen om zelf te rijden, desnoods met iemand naast je die in kan grijpen of het van je overnemen kan als het niet gaat. Niet alleen voor mij maar ook voor anderen ging daarmee de wagenziekte voorbij.

• Mike

Als ik jou was zou ik een ‘pilletje tegen wagenziekte’ slikken. Daar word je slaperig en rustig van, het proberen waard toch? Prettige reis!