Ik wil even mijn verhaal hier kwijt. Gewoon mijn hart luchten.
Mijn naam is Enny en ik ben secretaris en coördinatrice buitendienst van de EHBO vereniging in Almere. (afd. Haven)
In september 2003 bestaan wij 25 jaar.
Half december hoorden wij dat de school waar wij nu les geven gesloopt wordt. De gemeente gaat hier huizen bouwen. Waarom niet wachten tot mei (einde van het leszeizoen, ook voor de schoolgaande kinderen).
Dus vlak voor de feestdagen moesten we op zoek naar nieuwe ruimte. We hebben 2 lokalen nodig. Ik ben naar de gemeente geweest maar die konden niets doen. Op 30 december een interview in de krant laten zetten met een noodkreet om ruimte. In de tussentijd hebben we van alles afgebeld zoals kerken, scholen en buurthuizen.
Gelukkig dat er particulieren reageerden op de advertentie. Afgelopen maandag kregen we ruimte in de sporthal (1 lokaal) en een ruimte bij een oud sportpark. (ook 1 lokaal). Dat wordt een beetje schipperen met de materialen maar daar komen we wel uit.
Gisteren belt iemand van de gemeente. Die man stelt voor dat ik maar eens bij een buurthuis moet informeren. Ik moest echt niet denken dat hij zomaar ruimte uit zijn mouw kon schudden. WOEST was ik. Alsof we gewoon wekenlang op ons achterste zitten te wachten op lokalen. Bah!
Er is een slogan “Het kán in Almere”. Als het om hulpverlening gaat dan kan het dus niet.
Op dit moment zijn wij nog de enige vereniging in Flevoland die cursussen geven. Maar daar raken ze niet echt van onder de indruk.
We vechten door hoor. En anders trekken ze de subsidieportomonaie maar eens extra open. Dan huur ik het plaatselijke party centrum wel. Die hebben zalen genoeg.
Hartelijke groeten van een EHBO'er