Hulpverleners gevraagd!!!

• Christian

Hallo allemaal!

14 maart aanstaande wordt de Westerscheldetunnel geopend. In verband daarmee vaart op 15 maart de PSD boot (PSD= Provinciale Stoomboot Dienst) voor het laatst. Op die dag wordt er een estafette gehouden van 't veerplein in Breskens naar Vlissingen, vervolgens naar Kruiningen, met de boot over naar Perkpolder en weer terug naar Breskens. Tussen de veerpleinen wordt er door vele mensen (vermoedelijk honderden!) een vlag doorgegeven. Ik weet de afstand niet exact, maar het is in elk geval een heel eind.

Hierbij zijn natuurlijk ook hulpverleners nodig! Dit hoeven niet alleen mensen te zijn met een EHBO diploma, maar ook verpleegkundigen, ambulancepersoneel, artsen enz. enz. zijn van harte welkom!

Omdat veel mensen (en niet alleen Zeeuwen) toch een band of een ‘bepaald’ gevoel hebben met en over deze boten, wil ik bij deze iedereen die wil, oproepen zich op te geven om één dag (kosteloos) je werk te doen als hulpverlener.

Belangstelling? Mail mij dan even (cvdweele@xs4all.nl).

Alvast allemaal bedankt!!!

Christian

PS. Geef dit a.u.b. ook door aan andere hulpverleners!!!

• Jack Mathijssen

Beste Christian,

Je oproep is heel nobel en ik weet: noblesse oblige, maar…

je zou deze oproep weg moeten kunnen leggen bij de lokale EHBO-verenigingen en het Nederlandse Rode Kruis. Tevens kun je een beroep doen op de G.H.O.R. die het S.I.G.M.A.-team in kan zetten. Preventief kan namelijk ook, een van de taken van de S.I.G.M.A.

Ik denk dat je bovenstaan de al geprobeerd hebt, maar tegen behoorlijk hoge kosten opkijkt. Toch is dit de beste en wellicht enige weg om goed opgeleide begeleiding te krijgen voor al die mensen die naar dat feestje komen.

Ik begrijp uit je oproep, day het een georganisserd evenement is. Die organisatie die voor het feestje zorgt, moet ook verplicht voor de medische zorg organiseren.

Ik wens je nog veel succes

Jack

• Christian

Jack, ik kies bewust voor een andere weg dan normaal! Ik ben heel goed bekend met de GHOR, het NRK, EHBO verenigingen enz., maar ik wil dat mensen zich aanmelden omdat ze het zo leuk vinden om hier aan mee te doen. Daarnaast wil ik iedereen een kans geven om zich op te geven.

Misschien een dagje hulpverlenen gekoppeld aan een weekendje Zeeland?

Het is de bedoeling dat op deze voor velen droeve dagen (GEEN feestje), alle hulpverleners zich gratis inzetten.

Christian

• Maarten

Jawel, maar je vergeet even dat de organisator in het kader van de ARBO wet primair de adequate hulpverlening moet waarborgen. Als dat gecombineerd kan worden met jouw doelstelling is dat mooi meegenomen.

• jasper

Vergeet niet het aspekt van de aansprakelijkheid bij aan en afvoer van evt slachtoffers, iets dat niet denkbeeldig is bij zo'n evenement met hardlopende mensen!! Daar kun je niet zonder de professionele hulpverlening zoals ambulancediensten. Ook moeten de vrijwillige hulpverleners goed verdeeld worden en is enige coaching wel noodzakelijk lijkt mij. Op de wijze zoals jij het voor ogen hebt Christian, wordt het een ongeorganiseerd zooitje, waarin iedereen doet wat haar / hem het beste uitkomt.

Tevens vraag ik me af of je als organisator van een evenement van deze omvang zelf strafbaar bent als de hulpverlening niet in overleg met de GGd is geregeld!!

• peter

Hoe zit het met het materiaal, als er gewonden zijn dan moet je ook iets hebben om ze te behandelen. Heb je ook gedacht aan een lokatie(onderdak) voor hulpverleners en slachtoffers met stromend water goed licht en communicatie mogelijkheden en niet te vergeten goede bereikbaarheid voor de hulpdiensten.

Wat doe je als er toch meer slachtoffers zijn dan dat de aanwezige hulpverleners aankunnen? Heb je een calamiteitenplan?

Dit ruikt naar zo'n organisatie die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten!!

De EHBO hangt er maar een beetje bij en het mag niets kosten!!

BESTE MENSEN TRAP HIER NIET IN!!!!!

Dit soort organisaties maakt het niets uit hoe de kwaliteit van de hulpverlening is en als het kalf verdronken is………….

• Jan

Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten?????

Lees ook eens op de andere prikborden.

• Christian

Niet te snel oordelen!!!

Ik maak geen deel uit van de organisatie zelf, ik ben gewoon een EHBOer die heeft aangeboden om de geneeskundige hulpverlening op poten te zetten! Niks geen organisatie die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, ik denk gewoon een goed hart voor een goed doel!

Ik ga heel de hulpverlening met strakke hand leiden, dus het wordt geen ongeregeld zoooitje!

Mensen die geen vertrouwen in mij hebben, vraag ik niet om te helpen, maar mensen die deze uitdaging wel zien zitten én zich in willen zetten voor dit mooie evenement, die zijn welkom!

Christian

• Jasper

Het is niet zo zeer dat ik geen vertrouwen in je heb, ik vraag me alleen af of je je realiseert wat er allemaal bij een groot evenement komt kijken!! Uit je reaktie op andere prikborden verneem ik dat je zo weinig mogelijk kosten wilt maken. Ik denk dat dat niet mogelijk is als je over goed materiaal wilt beschikken. Verder is het misschien goed eens bij de ggd te informeren hoe je zoiets het beste kunt organiseren.

• Maarten

Christian,

Ik oordeel niet, dus ook niet te snel. Ik gun je van harte dat je een grandiose dag zult hebben. Waar een aantal mensen je voor waarschuwen is de nachtmerrie die het gevolg zou kunnen zijn als er iets mis gaat en uit het onderzoek blijkt dat er fouten gemaakt zijn in de organisatie van de hulpverlening.

Ik heb het gevoel dat in jouw constructie de aansprakelijkheid bij jou persoonlijk neergelegd kan worden. En geloof me Nederland heeft tegenwoordig ook letseladvocaten die meedelen in de schadeclaim.

En ik vrees met grote vreze dat jou WA verzekering daarbij niet thuis geeft.

en zeg niet dat de kans dat er iets gebeurd erg klein is, want dan heeft ook geen zin om een hulpverlening op te zetten.

Ik wens je veel wijsheid bij je keuze hoe je het aan wilt pakken.

Maarten