Hulpverleners gevraagd!!!

• Bets

Hallo,

Het bouwen etc. van de westerscheldetunnel heeft heel heel heel veel geld gekost.Nu vraag je belangeloos van vele EHBO-ers hun medewerking

Op die dag wordt een estafette gehouden van 't veerplein in Breskens naar Vlissingen, vervolgens naar Kruiningen, met de boot over naar Perkpolder en weer terug naar Breskens. Tussen de veerpleinen wordt er door vele mensen (vermoedelijk honderden!) een vlag doorgegeven.

Ik denk dat je je even achter de oren moet moet krabben en je af moet vragen of je niet een organistie moet inhuren om stand bij te zijn tijdens deze happening. Waarom niet een bedrijf inhuren die dit allemaal verzorgd. Professionele mensen die er zijn als het nodig is.

Gratis en belangeloos hoort hier niet thuis. I

k vind dat elke EHBO-er, Rode Kruizer etc een redelijke vergoeding dient te ontvangen. De bouw etc heeft heel veel geld gekost. Vele vergaderingen en tijd die goed betaald werd. Nu vraag je belangeloze helpers die er in stinken om een dagje in de buurt zijn om hulp te verlenen als dat nodig is.

• Christian

Bets, die opmerkingen die je maakt doen mij pijn!

Ik zal proberen je argumenten te weerleggen.

Ten eerste heeft de Westerscheldetunnel niets met de PSD te maken, behalve dan dat veel PSDers door de tunnel hun baan verliezen.

Ten tweede heb ik al veel reacties gehad van proffesionele mensen, van EHBOers tot ambulancepersoneel.

Ten derde stinken mensen er niet in als ze één dag willen hulpverlenen voor een organisatie die zelf ook geen winst wilt maken. Ik spreek dan niet over de PSD, maar de organisatie die dit evenement met veel sponsors probeert rond te krijgen.

Daarnaast denk ik dat het goed is om eens bij jezelf te rade gaan, om te kijken of je niet te economisch bent ingesteld. Moet je voor ieder evenement betaald krijgen? Je moet ook eens gaan hulpverlenen bij een evenement wat compleet verzorgd wordt door vrijwilligers. Door geen geld te vragen voor je diensten hou je een beter gevoel over dan wanneer je veel geld krijgt.

Zomaar een tip van een eenvoudige EHBOer die wel weet hoe het voelt.

Christian

• LH

Volgens mij zijn er ook nog ehbo'er die eers een bijdragen vragen voor ze een verbandje om een vinger draaien.

want stel dat het geld kost.

• Druifje

Hallo Christiaan…

WAKKER WORDEN…..

ik ben zelf coordinator hulpverleningen bij een middelgrote rode kruis afdeling.

Zoals jij tegen de zaken aankijkt vrees ik met grote vreze dat we je 's avonds nog wel in de journaals tegen gaan komen als de man die een goede hulpverlening heeft beloofd, maar dit niet waar kan maken.

Ik vind je manier van benaderen zeer amateuristisch overkomen. ook het feit dat je niet wil samenwerken met de profesionele hulpverleners baart me ernstig zorgen.

Ik zal je eerlijk zeggen dat onze afdeling ook gratis hulpverleningen draait, maar dan gaat het voornamelijk om charitatieve doelen, zoals bijvoorbeeld het begeleiden van stille tochten.

Organisatoren van evenementen dienen gewoon de kostprijs te betalen, wij hanteren verschillende tarieven. Er is een tarief voor commerciele doelen zoals bijvoorbeeld bedrijfstoernooien en popconcerten.

Een gunstiger tarief hanteren we voor sportverenigingen.

de organisatie waar jij voor werkt zou in het gunstigste geval bij ons in het laagste tarief vallen.

Heb je trouwens ook bij de organisatie geinformeerd naar aansprakelijkheid? wie draagt de te maken kosten???

Zoals ik er nu tegenaankijk ben je onverantwoordelijk bezig en wil je voor een oud gulden dubbeltje op de eerste rang zitten….

groeten, druif

• Christian

Hallo Druifje!

1. Ik wil graag als een idioot op tv komen.

2. Ik ben super amateuristisch bezig, zeker weten. Gelukkig heb ik EHBOers, Rode Kruizers, artsen en ambu personeel om mij bij te staan.

3. Ik werk voor niemand! Als EHBOer (ja, een amateurtje) heb ik vrijwillig aangeboden om de hulpverlening te verzorgen.

4. De aansprakelijkheid? Is dat dan nodig? Hallo, ik ben er nog bij hoor! Er is (uiteraard) een verzekering afgesloten.

5. En tijdens een droom bood zich een sponsor aan, leuk hè? Ja, Safety on Tour sponsort ons. Toch nog iemand met vertrouwen in mij…

6. Ik hou van risico's nemen en onverantwoordelijk bezig te zijn. Ahum. Helaas voor jou ben jij de enigste die dat vindt.

6. Ik zit graag eerste rangs. Sommigen krijgen ook alles voor elkaar, niet te geloven hè?

Als we het over proffesionals hebben, kijk dan eerst eens na jezelf, voor je zo'n bericht post. Sorry, maar ik word hier boos om. Als je niet weet hoe iets is geregeld, moet je zwijgen. En als je het wilt weten, dan vraag je dat gewoon.

Christian

• Maarten

Christian,

Ik geloof meteen dat je alles gedaan hebt om een goede hulpverlening te organiseren. Ik begrijp uit jou verhalen dat je niet onder de vlag van de organisatie namens de organisatie deze hulpverlening opzet.

Dat je dat belangeloos doet is prijzenswaardig, maar dat betekent helaas niet dat je niet aansprakelijk gesteld kunt worden voor de handelingen van jouw organisatie.

Ik vrees met grote vreze dat daardoor een (mondelinge) arbeidsverhouding bent aangegaan.

Verder heb je een arbeidsverhouding met jou hulpverleners, want ik neem niet aan dat ieder voor zich bepaald wat hij die dag gaat doen.

Een ander voetangel is de wao ellende als een werkgever die rot wil en geen zin heeft om op te draaien voor de kosten van de arbeidsongeschiktheid van jouw personeel.

En de particuliere verzekering geeft dan vermoedelijk niet thuis.

De soep zal vast niet zo heet worden gegeten, maar kan gemene blaren geven als je hem over je heen krijgt. En blaren kunnen lastig zitten.