Verlopen EHBO-pas.

• Brianda

Een goedendag,

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen en waar ik eventueel naartoe moet bellen, ik woon in Almere.

Mijn EHBO-pas is op 6 juli 2002 verlopen, maar ik heb nog wel 2 herhalingslessen gedaan, dat betekend dus dat ik er nog 2 te gaan had.

Moet ik het nou weer overnieuw doen, of bestaat er een mogelijkheid dat ik alleen nog herhalingslessen moet volgen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes Brianda.

• Maarten

De organisatie waar je je herhalingslessen hebt gevolgd.

• lotus

Beste Brianda

Het enige wat je kan doen om zekerheid te krijgen is contact op te nemen met de vereniging waar jij normaliter je lessen volgt.

Je diploma heeft een geldigheidsduur van 2 jaar, maar dat betekent wel dat je ieder jaar je herhaling moet bijhouden op de voorwaarden die zij hieraan stellen.

Dus als je de afgelopen 2 jaar maar 2 keer bent geweest kunnen ze weigeren om hem te verlengen en zal je opnieuw moeten beginnen. Maar het ligt ook een beetje aan je eigen inzet en met welk excuus je komt waarom je niet aan de herhalingen hebt deelgenomen. Veel succes ermee en anders gwoon gezeelig opnieuw examen doen!!! helaas maar kan ook heel zinvol zijn vooral nu je allemaal nieuwe regeltjes heb.

groetjes lotusje en hou ons op de hoogte.

• ehbo-nop

Brianda,

Ben je lid, van een ehbo-vereniging of anders, zo ja, dan kunnen zij je vertellen

of je diploma nog verlengd kan worden, trouwens de verval datum die je vermeld klopt niet, je diploma kan alleen vervallen op 1-4 of op 1-10.

Adres van de ehbo-vereniging kun vinden op de internetsite ehbo.nl

ehbo-nop

• Herman v Heerde

Beste mensen,

Wat maakt het nu uit of je pas wel verlopen is of niet (behalve bv als je werkgever eisen stelt), het gaat erom dat je op de juiste wijze eerste hulp kunt verlenen. Bijhouden van ontwikkelingen e.d. Ervaring opdoen etc. dat is m.i belangrijk. Dat bureaucratische van het Oranje kruis gaat soms veels te ver m.i.

Wat doe in geval van nood: sorry meneer ik help u niet want mijn pas is verlopen?

Deskundigheid, weten wat je wel mag en kunt en dit DOEN daar gaat het om.

Groeten,

Herman van Heerde

• Brianda

Hallo,

Helaas moet ik het weer overnieuw doen, want ik heb 2 maanden te laat gereageerd. Laat dit een lesje zijn voor anderen, want ik baal wel een beetje.

Ik moet het namelijk voor mijn werk (beveiliging) hebben, anders krijg ik minder betaald. Niet dat ik het alleen voor het geld doe hoor, want het is allemaal erg interessant, vind ik.

Bedankt voor jullie reacties, ik heb er veel aan gehad.

Groetjes Brianda.