EHBO Sheets

• Anne Marie

Hoi,

In een Reddingswezen stond een advertentie voor EHBO sheets. Dit zijn de sheets die in het verleden per boek besteld konden worden, maar dan op cd-rom. Nou heeft het Oranje Kruis er een beveiliging opgezet waardoor je de sheets niet kan aanpassen aan bijvoorbeeld de nieuwe richtlijnen (als die er zijn) of speciefiek gericht op de groep. Daarnaast is het ook niet mogelijk om de lay-out van de sheets over te nemen. Ik ben als behoorlijke vergevorderde computergebruikster nog niet in staat geweest om deze beveiliging te omzeilen. Is er iemand die dit wel is gelukt of weet iemand een andere oplossing, dan hoor ik het graag.

Daarnaast vraag ik mij af of er nog meer cd-roms bestaan met duidelijke plaatjes. Denk hierbij aan alle plaatjes in het boek die je dan in een eigen sheet kan zetten.

Groetjes

• petra brode

hoi Anne Marie,

kan je de sheets niet eerst op papier uitprinten en dan weer inscannen.

ik weet het is bewerkelijk maar wel een oplossing.

Je kan misschien nog proberen om het met prt scr toets te kopieren naar een tekenprogramma.

die toets zit naast je scroll lock toets.

ik heb de cd zelf nog niet dus kan het nog niet voor je uitproberen.

succes

petra

• Anne Marie

Hoi Petra,

Dat heb ik allemaal al geprobeerd, maar het resultaat is niet helemaal mooi. De toets printscreen werkt niet, aangezien dat is geblokkeerd in het programma. Jammer dat het Oranje Kruis dat niet heeft vrijgegeven, maar ik hoop nog steeds op de oplossing.

Groetjes

• Rene

Heeft u toestemming van de uitgever om e.e.a. op enige wijze te kopieren?

• Maarten

Voorkom deze problemen en maak je eigen sheets.

Een leraar vertelde mij ooit om spiekbriefjes met kernwoorden te schrijven.

Wist hij veel dat ik later sheets ging maken

• Jos

Er is daar helemaal geen toestemming voor nodig. Die is pas nodig op het moment dat je het op enigerlij wijze weer gaat publiceren, en daar heeft de vraagsteller het nou juist niet over gehad. Je mag van internet zoveel kopieren als je maar wilt (wet auteursrechten).

• Anne Marie

Waarom is er in de EHBO nog altijd het eilandjes effect aanwezig. Waarom moet ik het wiel opnieuw uitvinden. Sheets maken doe ik al, zowel zakelijk als voor de EHBO dus dat kan ik wel. Het gaat mij alleen om de plaatjes die er op sommige sheets staan.

Daarnaast ben ik iemand die erg van uniformiteit houdt dus ook d'r sheets in dezelfde lay-out wil hebben.

• Jan

Als je van uniformiteit houdt, waarom wil je dan nog zelf sheets maken?

Gebruik dan die van het Oranje Kruis. Die zijn uniform.

Je mag ook het logo ed niet zomaar gebruiken voor je eigen sheets. Let daarop. Je kunt er problemen mee krijgen.

• Robert

Even een wat andere vraag.

Ik heb die CD ook besteld, maar nog niets binnen. Hoe lang heb je hem al?

• Anne Marie

Al een paar weken.