Is ehbo niet overdreven ?

• Multiburger@

Die hele ehbo toestand……ik moet het zelf ook hebben en heb het dan ook compleet met reanimatie etc……..ik vindt het overdreven uitgebreid en ik heb altijd een nare bijsmaak na zo een herhalingsdag alles wordt overdreven uitgelegd en wat in 8 uur gebeurt kan makkelijk in 4 uur…….een hoop mensen vullen hun portemonnai overdreven vindt ik allemaal….ik geloof dat een gemiddelde huisarts tegenwoordig al 50 a 60 euro per UUR verdiend door wat bijles te geven (geen grap)klopt dit allemaal wel ??

• Bets

Misschien volg je je herhalingslessen bij de verkeerde instelling.

Ik geef les bij de GGD en weet zeker dat daar niet overdreven wordt uitgelegd en dat er veel goede onderwerpen aan de orde komen. Wel is het belangrijk dat de levensredende handelingen zoals reanimatie en ernstig uitwendige bloedingen regelmatig aan de orde komen om de handelingen zonodig blindelings te kunnen uitvoeren. Tevens werken wij regelmatig met een LOTUS zodat cursisten met redelijke werkelijkheid in aanraking komen en dan moeten handelen. Ook werken wij met kleine groepen (tot 13 personen bij een herhaling EHBO).

Wat betreft de betaling van het uurloon arts. Het zal ongeveer wel kloppen maar deze mensen moeten van dat bedrag 52% belasting betalen, hun voorbereidingen doen en in vele gevallen ook nog zelf hun reiskosten betalen. Reken dan maar even uit wat je overhoud als je voor een EHBO instantie vrij moet nemen.

• @Multiburger@

Ja,ze hebben het inderdaad niet best,…die huisartsen…

:?

• jessica hoevenaars

hoi multiburger,

volgens mij ben je in de war met een bhv curces en een gewone ehbo curces.

een bhv curces vind ik net als jij geld afzetterij.

voor de rest sluit ik me helemaal aan bij bets.

groetjes jessica

• dick

Artsen bij verenigingen krijgen ongeveer 15 euro per uur !!jessica hoevenaars schreef:

>

> hoi multiburger,

>

> volgens mij ben je in de war met een bhv curces en een gewone

> ehbo curces.

> een bhv curces vind ik net als jij geld afzetterij.

>

> voor de rest sluit ik me helemaal aan bij bets.

>

> groetjes jessica

• @multiburger@

“”artsen bij verenigingen“”

ik heb het over HUISartsen die wat bijverdienen bij een ehbo ORGANISATIE.

• jootje

Geeft het je een fijn gevoel om zo negatief te doen?

Als je zo de pest hebt aan die EHBO, kap er dan mee.

Een arts bij een vereniging IS meestal een huisarts.

En het gaat er helemaal niet om of die artsen het zo slecht hebben of niet. Je gaat zelf ook het liefst aan het werk voor een fatsoenlijke vergoeding neem ik aan.

• Multiburger@

Voor die ehbo vergoeding hoef ik het niet te doen per maand en voor de verhouding VERANTWOORDELIJKHEID-AANASPRAKELIJKHEID al helemaal niet,ik vindt ehbo gewoon saai….das mijn mening…misschien zouden de lessen anders moeten,maar wie ben ik om die te ontwikkelen en opnieuw uit te vinden…

• sacha

Ben je al KADER-INSRTUCTEUR? Zoniet word het dan misschien kun je dan wat extra's aan de lessen toevoegen.

• Remroof

Ik heb liever een gemotiveerde kaderinstructeur….

Remroof