Arie, dat kan werkelijk vanalles zijn. Om maar een voorbeeldje te noemen: verkeerd schoeisel, versleten schoeisel. Bij mij was het namelijk zo dat ik dezelfde pijnen had als die jij beschreef. Tijdens een feestje kwam die pijn weer ter sprake en ik vertelde dat ik op werk en vakantie geen problemen had. Mee dat ik het zei wist ik eigenlijk genoeg. Op het werk stevige werkschoenen, en op vakantie in de bergen stevige wandelschoenen. En daarbuiten? Wat sportieve schoenen. Om uit te proberen heb ik ook tijdens vrije tijd mijn wandelschoenen aangedaan, en voila, de pijn was en bleef weg. Uiteindelijk bleken een paar losse inlegzooltjes de oplossing te zijn.
Ik denk dat zoiets dergelijks een van de eerste dingen is waar je naar zou kunnen kijken. Met een normale manier van eten krijg je namelijk voldoende binnen aan vitaminen en mineralen, een tekort aan bepaalde stoffen ligt namelijk niet direct voor de hand bij dergelijke pijnen.
Aanhoudende pijnen in de benen zijn veelal (in)direct afkomstig vanuit de rug, een afwijkende stand van de voeten kan problemen in de rug geven, dat weer uitwerking heeft op de benen.