AED vrijgegeven

• Peter H

Hallo,

het gebruik van de AED door leken, zou zijn vrijgegeven.

training blijft wel van belang.

bron: website NODE ( op ehbo.startpagina.nl: docenten ehbo)

doe er je voordeel mee !!

Peter H

• Sjakju

Da's al sinds vorig jaar februari zo! ( Uitspraak minister Borst)

Helaas denken nog steeds heel veel mensen dat het verboden is met een AED te werken, wat dus absoluut niet zo is.

Wat nieuw is, is dat kaderinstructeurs opgeleid mogen worden voor AED-instructeur.

Sjakju

• Peter H

Wat het eerste betreft, ben ik het niet met je eens. Hij werd niet officieel vrijgegeven, maar er zouden geen sancties worden opgelegd. Klein verschil, maar toch. Nu dus officieel WEL vrijgegeven.

En er waren al kaderinstructeurs die AED instructeur waren, alleen nog niet geodgekeurd door de NRR. Daar komt nu ook verandering in, zegt men

groet

Peter

• Sjakju

Klopt, daar heb je gelijk in.

De NRR is één van certificerende instanties, net zoals Medizon. Alleen heb je de ‘aantekenng’ van de NRR nodig, als je voor het Oranje Kruis opleidigen verzorgd.

Sjakju

• marco

Volgens mijn info moet je voor AED-instructeur verpleegkundige zijn met defibrillatie-ervaring. Tevens moet je BLS-instructeur zijn (NRR gecertificeerd).

Hoe kom je aan deze informatie?

met vriendelijke groet, Marco.

• Maarten

medi-select.nl geeft deze info en dat is bevestigd door de NRR

• Erik

En wij zijn blij dat we er al 4 op het bedrijf hebben staan.

Alleen te hopen dat ze nooit nodig mogen zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Jan Stoffels

Erik,

Aangezien jullie er 4 op het bedrijf hebben ben ik wel benieuwd naar eventuele procedures bij welk soort melding jullie de AED inzetten.

Stuur mij even een mailtje dan kunnen we buiten deze site ideen/ervaringen uitwisselen.

Vast bedankt.

• Patrick

Naar mijn informatie kan men de opleiding tot AED instructeur alleen volgen indien men;

- een (para)medische opleiding heeft van niveau 4 of hoger

- recente ervaring heeft met defribillatie

- opleiding instructeur BLS/ALS of een soortgelijke door de NRR goedgekeurde

opleiding

Dit zijn de richtlijnen van het NRK, KOC Den Haag

vr gr Patrick

• Sjakju

Dat was wel zo, maar dat gaat veranderen.

Aankomende donderdag ga ik de opleiding voor AED-instructeur doen via de NS ( dus ik heb het niet over bediener), en ben ‘gewoon’ kader. Deze opleiding wordt gegeven door een erkend NRR-instructeur, en als we slagen krijgen we ook deze erkenning van de NRR. Of dit nog alleen geldt voor de docenten die werkzaam zijn bij de NS, weet ik niet.

groeten,

Sjakju