Kaderinstructeur gezocht

• Jippes

Ik zoek een kaderinstructeur die bereid is mij te helpen met het afronden van mijn opleiding tot kaderinstructrice.

• Herald

zou je best willen helpen, maar waar heb je hulp bij nodig??

voor stage lopen of andere delen van de opleiding.

Welke regio?

Groetjes

Herald

• Herman v Heerde

Ik zou zeggen zoek een echte professional zoals een Verpleegkundige, bij voorkeur met de aantekening spoedeisende hulp.

Ik blijf in zijn algemeenheid wat kritisch staan t.o.v. Oranje kruis en de opleidingsmethoden met de inhoud.

Om goed eerste hulp te kunnen geven of om een goed kader instructeur te worden heb je enorm veel kennis en vooral kunde nodig. Echt.

• Maarten

Herman,

Je maakt dezelfde fout als de fout die het Oranje Kruis heeft gemaakt.

Formeel mogen kaderinstructeurs de arts assisteren bij het praktisch deel van de EHBO lessen. Misschien dat er een relatie was met het gegeven dat EHBO'ers de verbandtechnieken veel beter beheersen dan de door jou geroemde proffesionals.

Want wil jij EHBO'ers opleiden tot first responders, of sta je nog voldoende met beide benen op de grond om te realiseren dat je mensen op een verantwoorde manier, in de taal van hun belevingswereld, basale EHBO bij wilt brengen.

In onderwijs Nederland dringt zachtjes door dat de kwaliteit van docenten veel minder afhangt van de vaardigheden van het vak dat hij geeft dan van zijn vaardigheden om kennis, kunde en inzicht over te dragen op anderen.

Hoewel veel slechter betaald zijn de leerkrachten in het basisonderwijs didactisch veel beter opgeleid en zijn ze veel breder inzetbaar dan veel docenten in het voortgezet onderwijs.