spoed EHBO-cursus

• C Kraassenberg

Ik zoek iemand die mij op relatief korte termijn aan een volledig officieel EHBO-diploma kan geven i.v.m. mijn opleiding. Liefst voor juli zou ik mijn diploma hebben dan heb ik mijn examens afgerond. Ik zoek een plek waar de cursus verkort kan volgen bijv. een paar dagdelen of een paar dagen fulltime. Wie kan mij helpen.

Omgeving Zutphen.

• Karim

Hoi,

Ik heb net gister zo'n cursus gedaan, Medic First Aid, in Woerden (vlakbij Utrecht), maar het kan ook op andere plekken.

De cursus duurd 1 dag, (van 9:15 tot ongeveer 16:30) en is heel duidelijk.

De groep is maximaal 12 personen, en er word geoefend in groepjes van max. 3 personen.

Ik vondt het een zeer leerzame cursus en ben blij dat ik 'm gedaan heb.

En je heb dan ook gelijk een officeel ehbo diploma, dit komt van hun website :

Internationaal certificaat.

Deze EHBO-cursussen volgen de richtlijnen en eindtermen van het Brandbeveiligingsconcept Bedrijfshulpverlening (ministerie van Binnenlandse zaken en Koningkrijksrelaties). De Medic First Aid® cursus voldoet dan ook aan de voorwaarden voor “Levensreddende handelingen” zoals deze zijn vereist door de Arbo-wet.

Daarnaast is MFA® wereldwijd erkend en aanbevolen door de W.H.O. (World Health Organisation), conform de nieuwste richtlijnen van de A.H.A. (American Heart Association) & E.R.C (European Rescussitation Council). Conform de wettelijke richtlijnen moet er jaarlijks een herhalingscursus gevolgd worden (4 lesuren).

In goed Hollands: u ontvangt na afloop een officieel, internationaal erkend EHBO-diploma.

Kijk op http://www.medicfirstaid.nl voor meer informatie.

Succes!

• Peter H

met alle respect, waarom wordt nu dan op ministerieel niveau nagadeacht over het het veranderen van de richtlijnen m.b.t. het ehbo-gedeelte van de BHV. : omdat is gebleken dat de BHV volstrekt onvoldoende is om op een adequate en verantwoorde manier eerste hulp te verlenen.

Denk dus niet dat je met zo'n certificaat of diploma gered bent. Jij misschien wel voor je baantje, maar hoe zit het met de slachtoffers ????????

dream on

Peter

• Maarten

Dit is dus geen officieel EHBO diploma.

Dit is hooguit een BHV diploma.

Alleen het Oranje Kruis geeft de officieel erkende EHBO diploma's uit. Opleidingen daartoe kun je overal volgen, maar het examen nemen zij af.

Laat je geen eigen bedacht diploma aansmeren want je werkgever neemt daar geen genoegen mee. Internationale erkenningen zijn veelal opgeklopt schuim. Nederland kent maar één officieel erkent EHBO diploma. In Amerika bestaan er honderden. Allemaal erkent door zichzelf.

Pas ook op met Medizon. Ook deze is alleen erkent door zichzelf.

Maarten.

• Renée

hoihoi,

ik zoek ook een snelle cursus EHBO want ik heb het nodig voor mijn vakantiebaan, maar de meeste cursussen beginnen pas in september. Als je meer informatie hebt gevonden zou je dat dan ook aan mij door willen geven??

groetjes renée

• Maarten

Maarten

Medizon is erkend door de AHA.

Instructeurs van Medizon hebben een AHA BLS / AED instructor licentie.

de andere Maarten

• Joffry van Grondelle

Maar is de firma Medizon ook erkend door het Oranje Kruis en de Nederlandse ReanimatieRaad?? Lijkt me wel nodig!

• Maarten

Waarom ?

• Leo

omdat het anders geen officieel erkent ehbo dipoloma is

• C Kraassenberg

Dank jullie wel voor jullie berichtjes allereerst.

Ik heb het EHBO nodig omdat ik het verplicht ben van de LOI waar ik mijn opleiding volg. Ik moet een EHBO diploma hebben van het oranje kruis of soortgelijk iets staat erbij dat is natuurlijk heel ruim voor mijn werkgever maakt het niet uit. Dus wie weet of er verkorte(spoed cursussen) zijn die het hetzelfde inhouden als het oranje kruis want daar heb ik wat aan. En een adres zou helemaal mooi zijn.

Alvast bedankt weer!!!