Wist u al dat op de home_page van www.dienstenverhuur.com u zich beschikbaar kan stellen voor EHBO en/of BHV diensten.
Verenigingen en/of bedrijven daar de mensen voor evenementen aan kunnen vragen.
Kijk daar eens en meld u zich gerust aan.
hoi joost.
ik ben zelf ook vrijwilliger van het rode kruis, maar als ik daarnaast nog andere evenementen mee wil draaien maag dat natuurlijk. Bijvoorveeld in een ander afdeling of zelfs in een ehbo/bhv vereniging.
waar je wel zeker op moet letten is dat alsje buiten het rode kruis om evenementen gaat draaien dat je verzekerd bent. \Als je bijvoorbeeld voor een ehbo vereniging speelt en er gebeurd iets met jou dan kun je op die vereniging cq. verzekering teurg vallen.
helaas bij het bovenstaande bedrijf staat hiervan niets vermeld. en ik nmoet je eerlijk bekennen ik vind het maar een raar zaakje. maar ja dat is mijn mening misschien heeft er iemand wel al goede intresse in.
groetjes en succes jessica
Joost en Jessica,
Er is helemaal niets raars of vreemds aan.
Iedereen die mee wil doen heeft een opleiding gedaan en via de herhalings lessen houdt men zijn/haar opleiding up-to-date. Dus men is eigenlijk wel verplicht om iedereen te helpen, dus men mag ook deelnemen aan evenementen etc.
Omdat men een diploma heeft is men ook al verzekerd via de instelling die de diploma verstrekt.
vr. gr. Jos..
Beste Jos,
In mij beleving is het niet juist wat je daar schetst. Het Oranje Kruis betaalt niet mijn verzekering. Evenmin dat de NIBHV mijn verzekering betaalt. De organisatie waar voor je werkt moet zorgen voor de verzekeringen. Dit kan dus het rode kruis zijn of het brandweerkorps waar je werkt of de organisatie waar je BHV'er bent etc.
Dan ben je echter alleen maar verzekerd voor de taken die je uitvoert in opdracht van die organisatie.
Stel ik draai een EHBO-dienst bij jullie organisatie en er gaat iets fout dan zal het rode kruis of de EHBO-vereniging echt niet hun verzekering aanspreken…
Als ik dus voor jullie werk moeten jullie zorgen voor het gegeven dat ik goed verzekerd ben voor het geval er iets fout gaat in de taakuitoefening.
Mijn vraag is dan ook hebben jullie dat geregeld? Dan denk ik o.a. aan de volgende verzekeringen:
* WA-verzekering;
* rechtsbijstand;
* arbeidsongeschiktheid.
Als bovenstaande niet geregeld is, zal ik als EHBO'er nooit een dienst voor jullie draaien. Ik neem namelijk graag het zekere voor het onzekere!
Groeten,
Remroof
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?