Staat op startpagina van de ambulance
“medic alert”
Auteur: Tessa (—.a2000.nl)
Datum: 03-05-2003 17:55
Misschien niet helemaal de juiste plek om het te vragen maar ik was er toch benieuwd naar.
Mijn vriend heeft hemofilie en was laatst, bij de 1 of ander evenement waar hij heen was, gevallen. Knal op zijn hoofd en buiten bewustzijn. Nou waren daar ook EHBOers maar die hebben verder nergens naar gezocht en kregen pas later te horen (na een minuut of 5) dat hij hemofilie heeft. Nou was hij na 10 minuten nog niet bij en toen belde ze pas voor een ambulance. In die tussentijd was hij ondertussen zelf al weer bijgekomen maar wat ik toch wou weten: hadden deze EHBOers naar een of andere “medic alert” moeten zoeken of niet? En wat doen jullie eigenlijk in zo'n geval (hemofilie dus en bovenstaande situatie).
Daarnaast, was die 10 minuten wachten te lang of standaard?
————-
Bram (—.dsl.hccnet.nl)
Datum: 03-05-2003 22:22
Een EHBO-er zoekt nooit naar verdere gegevens. Dat zij het na vijf minuten pas hoorden dat je vriend hemofilie lijd, had voor hen toch een (extra) sein geweest om direct een ambulance te bellen.
Nu leer ik mijn cursisten van de EHBO, als er een slachtoffer met een bewustzijnstoornis is, direct deskundige hulp waarschuwen. Het lijkt mij dat deze EHBO-ers in gebreken zijn gebleven om niet direct te bellen.
Als je vriend het “medic alert” zichtbaar draagt, lijkt mij het geen probleem om als EHBO-er te kijken waar het slachtoffer mee bekend is.
Het leer moment is?