slechte kennis over drugs

• Sander v.d. Meent

Hallo allemaal,

Ik was 29 april op een houseparty in amsterdam (heiniken Music Hal) en dit moet ik echt kwijt. De EHBO die daar aanwezig was weet echt totaal niets van hulpverlening aan mensen die XTC of GHB hebben gehad. Ze hebben wel een soort ambulance-jassen aan en doen heel gewichtig maar daar blijft het ook bij.

Ik weet niet welke organisatie hiervoor verantwoordelijk is maar het lijkt me toch logisch dat er wel EHBO-ers met kennis van zaken daar staan??!!??

Of is het tegenwoordig echt zo dat iedere gek die een pleister kan plakken een EHBO-post kan beginnen???

Wie kan mij daarover meer info over geven??

Alvast bedankt

Sander

• maarten

Waarom kom je tot die conclusie ?

Het is me duidelijk dat er in jouw ogen iets gruwelijk is misgegaan en ik wil graag weten wat dat was. (Uiteraard zonder onnodig de mannen en paarden te noemen)

• xman

he hallo

ik was daar ook aanwezig toen een jonge bezoeker out ging en een epeleptich insult kreeg, nu ben ik zelf ambulance chauf dus ik denk laat ik eens gaan kijken of ik ergens mee kan helpen!!!!! toch!!!!! zitten er 2 van die mutsen in een ambulance body warmer een beetje te mompelen dat deze jonge man toch wel erg veel drugs had geslikt.ik heb me er verder niet mer mee bemoeid ( was niet nodig)

maar ben toch wel erg geschroken van de onkunde en de taal die de 2 dames gebruikte tijdens de ‘' behandeling’'

groeten x

ps de jongen had trouwens niets gebruikt en was bekend met epelepsie

bron: de zus van de jongen

Sander v.d. Meent schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Ik was 29 april op een houseparty in amsterdam (heiniken

> Music Hal) en dit moet ik echt kwijt. De EHBO die daar

> aanwezig was weet echt totaal niets van hulpverlening aan

> mensen die XTC of GHB hebben gehad. Ze hebben wel een soort

> ambulance-jassen aan en doen heel gewichtig maar daar blijft

> het ook bij.

>

> Ik weet niet welke organisatie hiervoor verantwoordelijk is

> maar het lijkt me toch logisch dat er wel EHBO-ers met kennis

> van zaken daar staan??!!??

>

> Of is het tegenwoordig echt zo dat iedere gek die een

> pleister kan plakken een EHBO-post kan beginnen???

>

> Wie kan mij daarover meer info over geven??

>

> Alvast bedankt

>

> Sander

• maarten

Dit is heel triest.

En niet alleen vanwege de onkunde en het taalgebruik.

Ik vind dat het absoluut onaanvaardbaar dat EHBO'ers ambukleding dragen,

ook al zou er EHBO opstaan.

Maarten

• Herald

Hoi allemaal

FF een paar dingetjes die ik wil opmerken.

EHBO-ers leren niet hoe je moet handelen bij drugsongevallen, ze leren wel hoe je moet handelen bij verschillende stoornissen in de gezondheidstoestand van de medemens. Als een s.o. bewusteloos is dan moeten ze dus handelen zoals ze dat geleerd hebben.

Ik ben wel van mening dat een vereniging die mensen hulp laat verlenen op een houseparty, deze een extra informatie kunnen geven hoe ze kunnen handelen in bepaalde gevallen, maar er wel voor waken dat het geen artsen/verpleegkundigen zijn.

Dan even over de kleding, wat is nu ambulance kleding, de kleding die door ambulance diensten wordt gedragen is een gewoon pakket werkkleding met reflecterende strepen en de kleurstelling geel/groen. Als je deze kleding gebruikt in dezelfde kleur dan ben je denk ik niet goed bezig, maar ik zie bij best wel veel verenigingen dat ze een duidelijk andere kleurstelling hebben, geel blauw, of helemaal rood. dit is dus nagenoeg dezelfde kleding als door de ambulance dienst gedragen wordt maar het is het niet.

Dus Maarten wat moet een EHBO-er dan aantrekken als hij op zijn EHBO post staat!

Groetjes

Herald

• xman

maar wat moet iemand die geen kennis heeft over drugs dan op een house party doen als hulp verlener?????

ok

dat van die kleding koop ik!$!@$!

ff een compliment

het is hier een stuk proff dan op het ambu prikbord

groetjes van zo'n ambu bestuurder

Herald schreef:

>

> Hoi allemaal

>

> FF een paar dingetjes die ik wil opmerken.

>

> EHBO-ers leren niet hoe je moet handelen bij drugsongevallen,

> ze leren wel hoe je moet handelen bij verschillende

> stoornissen in de gezondheidstoestand van de medemens. Als

> een s.o. bewusteloos is dan moeten ze dus handelen zoals ze

> dat geleerd hebben.

> Ik ben wel van mening dat een vereniging die mensen hulp laat

> verlenen op een houseparty, deze een extra informatie kunnen

> geven hoe ze kunnen handelen in bepaalde gevallen, maar er

> wel voor waken dat het geen artsen/verpleegkundigen zijn.

>

> Dan even over de kleding, wat is nu ambulance kleding, de

> kleding die door ambulance diensten wordt gedragen is een

> gewoon pakket werkkleding met reflecterende strepen en de

> kleurstelling geel/groen. Als je deze kleding gebruikt in

> dezelfde kleur dan ben je denk ik niet goed bezig, maar ik

> zie bij best wel veel verenigingen dat ze een duidelijk

> andere kleurstelling hebben, geel blauw, of helemaal rood.

> dit is dus nagenoeg dezelfde kleding als door de ambulance

> dienst gedragen wordt maar het is het niet.

> Dus Maarten wat moet een EHBO-er dan aantrekken als hij op

> zijn EHBO post staat!

>

> Groetjes

>

> Herald

• Sander v.d. Meent

Het was voornamelijk de benadering van de hulpverleners. Een vriend van mij ging iets te hard na 2 XTC tabletten, er werd zeer negatief over hem gesproken en we kregen het gevoel dat hij niet serieus werd genomen.

Zelf kreeg ik het gevoel dat ze niet wisten wat ze echt moesten doen.

Ik heb dit ook gezien in Den Bosch (impulz) en toen was er een hele andere benadering van de hulpverleners. Deze mensen ( in rode T-shirts) stelde hem gerust en namen de tijd voor hem. kreeg wat water en druivensuiker en kon rustig blijven zitten om bij te komen.

Zijn er veel bedrijfjes die dit doen???

In de Heineken Music Hall waren vlgs mij geen mensen van een EHBO-vereniging of Rode Kruis aan het werk.

groeten Sander

• patrick

hoi iedreen,

k vindt wel als een hulpverlener op een house party of op andere risico feesten zijn dat er zowieso paar van de hulpverleners (liefst allemaal natuurlijk ) toch dingen weten over drugs weten wat ze wel en niet mogen doen.

ik zelf werk ook bij een dischotheek en daar heb al onze ehbo-er een drugs opleiding gedaan, maar wel met de duidelijke afspraak dat we geen artsen, verpleegkunige zijn en als we het niet vetrouwen dat we gewoon aan de telefoon hangen bij de cpa.

en verder over de kleding vindt wel dat ehbo-er zichtbaar moeten zijn

maar niet dat ze dezelfde kleuren moeten gebruiken dan het ambu personeel maar dat ze gewoon zichtbaar zijn als ehbo-er en dat er duidelijk ook op staat.xman schreef:

• muurbloempje

Naar gelang de aanvraag van een organisatie kan geanticipeerd worden op de inzet heeft men geen en/of weinig ervaring met drugs dan moet men naar collega verenigingen of professionele hulp inschakelen, hebben wij ook gedaan.

Wellicht kunnen bepaalde dingen vastgelegd worden via de arbowet middels protocollen o.a. kleding, nazorg, prikaccident etc.

• Sander v.d. Meent

Weet iemand wat voor een bedrijf daar de hulpverlening verzorgde? Zoals ik al eerder vermelde was het geen EHBO-vereniging of Rode Kruis die actief was.

Vr groeten Sander