Arbo-wet

• arbootje

Hallo,

Wie is er binnen de vereniging al aan de slag gegaan met de Arbo-wet en kan een tikje van de sluier optillen.

• Danny

Hallow,

Wij zijn binnen de vereniging aan de hand van het boekje Arbocheck van de vrijwilligerscentrale wel begonnen om de vereniging en onze activiteiten door te lichten. Langzaam maar zeker krijgen we op deze manier een goed beeld van zaken die goed geregeld zijn, en zaken waar we op moeten letten.

In de tussentijd als we ernstige zaken tegen komen, zijn die gelijk aangepakt, denk bv. aan het plaatsen van een brandblusser op meerdere plekken in ons gebouw, en het plaatsen van een verbandtrommel (niet voor lesdoeleinden, maar voor het echie).

Succes ermee ;)

Danny

• Arbootje

Hallo Danny,

Kun je nog enkele kernpunten noemen van jullie arbo-check, hebben jullie ook al iets opgenomen over bv, prikaccident, inrichting van ruimtes en herkenbaarheid tijdens evenementen, deskundigheid van jullie mensen, nazorg.

• Danny

Hallo arbootje,

Op dit moment ben ik binnen het bestuur bezig met het op zetten van voorstellen voor richtlijnen rondom prikaccidenten, nazorg en opvangprotocol, richtlijnen hoe om te gaan met agressie.

Een overduidelijk knelpunt waar ik tegen aan loop is dat er wel gebeurd, maar het niet op papier staat waarom het zo gebeurd.

V.w.b. herkenbaarheid hulpverleners tijdens evenementen zijn er al reflecterende jassen aangeschaft (die aan de arbo-eisen) voldoen. Verder ben ik en de vereniging er druk mee doende.

Gr. Danny