Waar spoedcursus EHBO volgen?

• Marco

Hallo,

ik wil graag gaan solliciteren als ambulance chauffeur, en daarvoor wil ik zo snel mogelijk mijn ehbo a + reanimatie halen.

Nu duren alle reguliere cursussen bij het oranje kruis al gauw van september tot maart 2004, en daar heb ik niet zo'n trek in.

Ik wil het liefst binnen een paar weken maximaal mijn EHBO diploma halen, maar waar en bij welke instantie/bedrijf??

Wie kan mij helpen??

alvast bedankt,

Marco

• Herald

probeer het eens bij een comercieel bedrijf, arbo instelling ofzo, er staan er voldoende op ehbo.startpagina.nl. De meeste verenigingen draaien allemaal op vrijwilligers en die hebben vaak niet de mogelijkheid om een spoedcursus te organiseren voor 1 of 2 personen. Kijk wel goed rond bij de bedrijven, de bedragen voor een spoedcursus varieren sterk, van c.a. 400 euro tot ruim 800 euro.

Hoop dat je succes hebt met het vinden van een cursus en met je sollisitatie bij de ambulancedienst

Groetjes

Herald

• jos

Kijk eens bij onderstaande link, ik weet dat hij perfect les geeft.

http://www.whenze.nl/

Succes.

Dienstenverhuur.com

• Jan Sieverink

Als je in deze tijd een spoedcursus EHBO wilt volgen, kom je zeer waarschijnlijk bij een commerciële instelling terecht. Als je wat meer informatie geeft omtrent je woonplaats, kan ik eventueel wat suggereren.

Overigens geeft de Vereniging Dordrecht EHBO (078-6136039) vanaf 25 augustus een opleidingscursus, waarvan het examen al in december zal plaatsvinden. Vergeleken met veel andere verenigingen is dat dan ook een spoedcursus. Maar dat is wel één keer per week op maandagavond. En bij een commerciële instelling ben je in een week of zo opgeleid. Maar dan wel tegen veel hogere kosten.

Jan Sieverink

• Bets Witter

Hallo,

Misschien kun je eens informeren bij de GGD te Amstelveen. Telefoon 020 656 23 25.(cursusadministratie op maandag, dinsdag en woensdag.) Ook kun je op de site kijken van de GGD.nl en dan naar GGD amstelland en de meerlanden te gaan.

In September geef ik daar weer een cursus die begint op 10 september en het examen is begin oktober.

De cursus duurt 4 hele dagen en dan nog een halve dag examen.

Het aantal cursisten ligt rond de 12.

Regelmatig geef ik deze cursusen voor de GGD en morgen doet weer een groep examen. Ook daar volgt iemand de cursus omdat hij de opleiding ambulance chaufeur wil volgen. Het slagingspercentage is zeer hoog.

Misschien tot ziens

Bets

• Chris

Voor mij geldt hetzelfde, ik ben ook met spoed op zoek naar een EHBO-opleiding die ik nog kan volgen binnen 4 weken. Mijn oude diploma is verlopen.

Wie weet nog cursussen in Groningen of Drenthe