EHBO'ers en de besnijdenis:

• Eli-yahu

Bs'd

Leest u hier waarom EHBO'ers geschoold moeten worden in het verwijderen van voorhuiden ten einde gruwelijke dodelijke ziektes te voorkomen en hoe de besnijdenis al reeds MILJOENEN levens gered heeft:

http://Eli-yahu.banweb.nl

Eliyahu

• Daniel

Ook al Joods?

Maar ik moet toch zeggen dat ik als EHBO'er maar geen besnijdenis uit ga voeren… komt me denk ik minstens op de rechter te staan. ;)

• Eli-yahu

Bs'd

Je moet wat over hebben voor de goede zaak!

Eliyahu

• peter d

en jullie willen als EHBOers serieus genomen worden door de professionele hulpverleners???dan moet je je met deze stompzinnige dingen niet in laten.Doe normaal,en blijf de dingen doen waar jullie voor zijn en dat is voor sommige van de EHBOers al moeilijk genoegEli-yahu schreef:

>

> Bs'd

>

> Je moet wat over hebben voor de goede zaak!

>

> Eliyahu

• Eliyahu

Bs'd

Beste Peter,

Wat is er nou belangrijker: Als EHBO'er serieus genomen worden door professionele hulpverleners of levens redden?

Eliyahu.

• Rico

Beste mensen,

Ik voel me als ehbo-er echt niet geroepen om voorhuiden te gaan verijderen, dit is dacht ik een medische ingreep en dat mag een ehbo-er niet doen.

Met alle respekt voor welke geloofs overtuiging dan ook moet dit maar gebeuren op de daar voor geeigende plaatsen, als het zo nodig moet gebeuren.

gr Rico

• Eliyahu

Bs'd

Nogmaals, het gaat hier om het redden van levens, en niet om geloofsovertuigingen.

Eliyahu

• peter d

je bent een eerste hulp verlener,en geen arts.Als brandweerman kom ik vaak bij ongevallen dat een EHBOer meer doet dan waar hij/zij is voor opgeleid,mensen uit de auto halen terwijl ze een flinke klapper hebben gemaakt bv.Dus de kans op rug/nekletsel is groot,nu weer dit verhaal over die besnijdenis met alle respect voor alle EHBO ers maar jullie mogen alleen maar de eerste noodzakelijke hulp verlenen en niets meer jullie mogen zelfs geen diagnoses maken.

Om een besnijdenis te doen moet je hier in Nederland chirug zijn,anders is het zelfs verboden om het uit te voeren.Beperk je tot de zaken waar je voor opgeleid bent,dan doe je al belangrijk werk genoeg

• joost

EHBOers mogen die handelingen beslist niet doen.

Het lijkt me ook niet echt een levensreddende handeling .

Zover ik weet heb de voorhuid niets te maken met de ABC ;)

gegroet

• maarten

Zolang je het niet beroepsmatig doet en met de expliciete schriftelijke toestemming, c.q. de wettelijke vertegenwoordigers, van de a.s. besnedene mag je in ons land een heleboel.

Persoonlijk zie ik er vanaf om deze vorm van hulpverlening uit te voeren.

Maarten.