Geïnteresseerd in meer over SEH?

• Daniel

Mijn interesse voor spoedeisende hulp gaat een stuk verder dan het Oranje Kruis Boekje.

Zijn hier meer mensen die meer willen weten dan wat de cursus van het Rode Kruis biedt?

• Kim

Hallo Daniel,

Wanneer je EHBO-er bent heb je er helaas niets aan om meer te weten over spoedeisende hulp die verder gaat dan het EHBO-boekje, want dit mag je dan niet uitvoeren in de praktijk.

Ik kan me wel voorstellen dat je je afvraagt wat er met iemand gaat gebeuren nadat jij eerste hulp hebt verleend. Tja, als je hier erg intresse in hebt… kom werken in de zorg! Is hartstikke leuk!

Vriendelijke groeten,

Kim

• joost

Ik zal erover denken

• maarten

Kim,

Mag jij ook niet meer doen dan in je cursusboek staat ?

Daniel,

Ik zou het advies van Kim ter harte nemen !

Maarten

• Jan Sieverink

Als je niet met de wet in problemen wilt komen, kun je beter de raad van Kim volgen.

Jan Sievernk

• Danny

Jaaahaaaa kom de zorg in…..

En als je straks bevoegd/bekwaam *kuch* verpleegkundige bent mag je natuurlijk al iets meer………dan het OK-boekje.

Daarnaast zou je na je EHBO diploma nog eventueel je SIGMA/HOC aantekening kunnen halen. In deze opleiding leer je assiterend handelen aan een ambupleeg en of MMT-pleeg/arts. Absolute verbreding van je EHBO.

Als gewoon EHBO-er kun je er weinig mee, maar als je in een georganiseerde dienst vanuit het SIGMA staat mag je zoviezo al meer….

En natuurlijk gewoon de Zorg in gaan! Je bent hard nodig, zeker als je enthousiast bent.

Succes!

Gr. danny

• joost

Nou mn oplijding is niet wat je zegt hoog.

Ik zit wel als EHBOer bij het rode kruis en ik ben zeker van plan om in de toekomst in het SIGMA te gaan.

De plan was om later ambu-chauff te worden .

groetjes joost

• Nils

Informeer eens bij de ambulancedienst of zij een hulpverleningscursus geven.

Zo'n cursus, zoals die bijvoorbeeld bij de ambulancedienst in Grave wordt gegeven, leer je wat meer ingaan op de praktijksituatie zoals die zich voordoen bij een verkeersongeval. Hierbij wordt niet meer ingegaan op ‘ pleistertje plakken en verbandje leggen’, maar krijg je wat meer inzicht in de diverse letsels, wat je wel en wat je niet moet doen, of niet hoeft te doen. Ook het optillen naar de brancard en het daarop fixeren kwam aan de orde, het op de juiste wijze afnemen van een helm, het op de juiste wijze ondersteunen van de nek.Verder doe je ook examen voor het officiële reanimatiediploma (aardig voor degenen die geen OK-diploma hebben), en werd er door de brandweer instructies gegeven hoe te handelen bij ongevallen en bij brand, incl. bluswerkzaamheden.

Mijn persoonlijke mening is dat zo'n dergelijke cursus een welkome aanvulling op het OK-diploma is (OK-dipl. is voor mijn gevoel te weinig praktijkgericht), juist voor degenen die wat verder willen kijken dan de EHBO, maar niet de gezondheidszorg in wil. Vooral de inbreng van de brandweer, die je in praktijksituaties ook tegenkomt, was zeer waardevol.

De kosten van zo'n cursus vallen reuze mee. De cursus levert geen extra EHBO-diploma op, maar wel certificaat plus het officiële reanimatiediploma.

• Peet

Heb je je groot rijbewijs al je Sosa diploma je phtls diploma????????

• hans

groot rijbewijs kan je nu wel halen maar de sosa en phtls kan je pas halen als je bij een ambu-dienst werkt. (zover ik weet dan)