Hallo allemaal,
Afgelopen zaterdag ben ik naarAlmere strand geweest voor een danceevent. Omdat ik bij de Heineken music hall slechte ervaringen had meegemaakt (zie vorige posting) met de EHBO, wil ik graag mijn ervaringen van afgelopen zaterdag bespreken.
Ook dit keer met een groep gegaan en een vriend werd plotseling door 4 anderen in elkaar geslagen (later bleek dat ze de verkeerde hadden). Op de EHBO aangekomen werden wij direcht geholpen door een team uit (geloof) Groningen. Zij kwamen zeer vriendelijk over. Wij werden op ons gemak gesteld en de wonden van mijn vriend werden terplaatse gehecht, hij kreeg zelfs een tetanus injectie (gratis).
Deze behandeling van educare kwam zo anders over dan in Amsterdam HMH.
Ik heb op verschillende manieren informatie gevraagd en daaruit bleek dat in Amsterdam, VKC-hulpdiensten de hulpverlening deed. Via andere bronnen heb ik vernomen (medewerkers van enkele ambulancediensten) dat VKC de winst belangrijker vind dan kwaliteit.
Ook is er geen bijscholing van medewerkers terwijl dat vlgs educare wel zo is, ook wordt elke behandeling gerapporteerd en met die gegevens onderzoek gedaan.
Ik heb nu de volgende vraag, kent iemand deze bedrijven en wat zijn jullie ervaringen!!
Alvast bedankt
Sander v/d Meent